Glas Javnosti

KAD SIROMAŠNI SRBI GLUME BOGATE EVROPLJANE: Besplatna dostava košta 'kao svetog Petra kajgana' 

Ekonomija
Autor: Glas javnosti

Na sajtu prodavca piše "besplatna dostava", roba vam stigne na adresu sa 20 dana zakašnjenja, i kada pomislite da ste kupili patike po nikad boljoj ceni, od trgovca dobijete informaciju, da jeste "besplatna isporuka", ali da postoje i dodatni troškovi, koje, naravno, vi plaćate.

Besparica je naterala mnoge građane Srbije da u potrazi za što jeftinijim proizvodima, kupuju, sve češće i od neproverenih trgovaca.

Sa ovakvim problemom sreo se i kupac, koji je zatražio pomoć od organizacije potrošača Efektiva, čiji predstavnici kategorički tvrde da "prilikom isporuke kupljenog proizvoda, trgovac ne sme da naplaćuje dodatne troškove isporuke".

Efektiva se tim povodom, obratila internet prodavcu Factcool, koja na naknadu za plaćanje pouzećem obračunava PDV.

- Odgovor koji smo dobili nas je prilično iznenadio. Izgleda da u ovoj firmi imaju problem sa poznavanjem Zakona o zaštiti potrošača, podjednako kao i sa pismenošću! Dakle, oprezno sa ovim prodavcem, a mi ćemo uskoro pokrenuti odgovarajući postupak pred nadležnim ministarstvom zbog sumnje u obavljanje obmanjujuće poslovne prakse - navode u Efektivi.

Članom 14. Zakona o zaštiti potrošača, predviđeno je da trgovac ne sme da naplaćuje dodatne troškove isporuke, ako za to nije dobio saglasnost potrošača, podseća ova organizacija.

Sve je "transparentno i po zakonu"

Iz Factcool firme  Efektiva je dobila odgovor da je sve "zakonski i transparentno" i da neće da odgovore na ovaj dopis, jer Efektiva nije državna institucija.

Na sličnu poslovnu praksu žale se mnogi potrošači. Retko koji trgovac,  je spreman da direktno odgovori, koliko iznose dodatni troškovi. Kupac mora da čita sitna slova, i nastoji da dobije što više detalja o načinu isporuke. Često se roba reklamira po jednoj ceni, a ceh koji na kraju potrošač plaća,  u nekim slučajevima je i za 50 odsto veći u odnosu na početnu cenu proizvoda.

 - Sto koji sam hteo da kupim koštao je oko 7.000 dinara. U prodavnici mi kažu, da ne mogu odmah da ga uzmem, nego da moram prvo da ga naručim. Na kraju saznam, da posle ko zna kolikog čekanja, dobijam sto za 7.000 dinara, ali da isporuku i montažu naplaćuju dodatnih 4.000 dinara - priča potrošač.

Iskazom da je "dostava besplatna" sve je dovedeno u pitanje, pa se mnogi potrošači opravdano pitaju: "zamislite tek, šta se dešava sa povraćajem i reklamacijom, ako besplatnu dostavu naplaćuju".

Uzeo je komšija, uzeću i ja!

Iako se kupovina preko interneta, reklamira kao najbezbedniji način trgovine, sve je više nezadovoljnih građana, čije se pritužbe odnose na dugo čekanje naručene robe, uvećanu cenu za naknadu dostave, bez prethodnog obaveštenja, ali i na robu veoma lošeg kvaliteta, koja ne odgovara opisu na sajtu prodavca.

Pored ovih komentara, sve se jasnije čuju i obrazloženja druge vrste, koja upozoravaju da endemski siromašno stanovnistvo ne sme da glumi bogate Evropljane.

- Kod nas dolazi Nutela sa lepom teglom i nalepnicom, a sam Bog zna šta je unutra, stanovništvo ne zna šta je prioritet u kupovini, kupuje se na utisak i "seljačku priču", ako je uzeo komšija, uzeću i ja. ... jednostavno zacarani krug nesrećne sirotinje - tvrdi jedan od potrošača.

 

(Glas javnosti)

 

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR