Akcije Keringa pale su za čak 9 odsto kako su se tržišta otvorila, trgujući oko nivoa koji su poslednji put viđeni u avgustu 2017. Umanjili su neke gubitke, a akcije su pale za 6,47 odsto u 8:30 po londonskom vremenu.
Grupacija luksuza je u sredu uveče objavila da je njen prihod pao za 11 odsto u prvoj polovini 2024. godine, u poređenju sa istim periodom godinu dana ranije. Pad je bio „na pozadini usporavanja tržišta u većini regiona osim Japana“, navodi se u saopštenju kompanije.
„U Kini je došlo do značajnog usporavanja, dok se trendovi nisu značajno poboljšali u Severnoj Americi i Evropi“, dodao je Kering.
Ukidajući efekte deviznog kursa, prihod grupe u Japanu je skočio 22% u prvoj polovini godine, dok je štampa za širi azijski broj bez Japana opala za 20%.
Luksuzna firma je takođe rekla da očekuje da će periodični operativni profit opasti za čak 30 odsto u odnosu na prethodnu godinu u drugoj polovini 2024, navodeći „neizvesnosti koje utiču na evoluciju potražnje luksuznih potrošača“.
Periodični operativni profit pao je za 42 odsto u prvih šest meseci ove godine, primetio je Kering, dodajući da je to u skladu sa smernicama izdatim kada je grupa objavila svoje brojke za prvi kvartal ranije ove godine.
Kering poseduje nekoliko luksuznih kompanija, uključujući Guči, Iv Sen Loran i Botegu Veneta. Gucci je zabeležio najgori učinak ovih brendova u prvom polugodištu, sa padom prihoda od 18% na uporedivoj osnovi.
Kering je najnoviji u nizu luksuznih brendova koji beleže pad, a najveća svetska grupa za luksuzne proizvode LVMH je ranije ove nedelje prijavila prodaju nižu od očekivane.
Glas javnosti/B06S