Saobraćaj se naglo menja u održivom smeru. Avijacija ima važnu ulogu u naporima Evropske unije da do 2050. postane prvi klimatski neutralni kontinent, s razvojem letelica na električni pogon i vodonik, piše Balkan Green Energy News.
Okupiće predstavnike proizvođača letelica, avio-prevoznika, aerodroma, energetskih kompanija i snabdevača gorivom, agencija za standardizaciju i sertifikaciju, grupacija za zaštitu putnika i životne sredine i regulatora. Članovi će se baviti pitanjima kao što je potreba za gorivom i infrastrukturom za letelice na električni pogon i vodonik na aerodromima, stoji u objavi.
EU treba da zauzme velik udeo u sektoru zelene avijacije
Letelice proizvedene u Evropi su činile 65% tržišta komercijalnih letelica na globalnom nivou, izjavio je evropski komesar za unutrašnje tržište Thierry Breton. Istakao je da domaća industrija treba da zauzme velik udeo u nastajućem sektoru zelene avijacije.
- Možemo biti ponosni što je Evropa predvodnica u alternativnim načinima pogona. Inicijative poput onih za sistem letenja na gorive ćelije, turbinu koja sagoreva vodonik ili ultralake, sigurne i pouzdane rezervoare za skladištenje tečnog vodonika su, sve zajedno, primeri potencijala za inovacije u Evropi. Tu ne govorim samo o velikim proizvođačima, već i o mnogim manjim kompanijama i startapima - izjavio je Breton.
Letelice koje ne ispuštaju emisije gasove s efektima staklene bašte treba da uđu na tržište 2035. godine
Partnerstvu za čistu avijaciju (Clean Aviation Partnership) je samo iz programa Horizon Europe za istraživanja i inovacije dodeljeno 1,7 mlrd EUR. Evropska komisija planira da Sistem za trgovanje emisijama ili EU ETS proširi na saobraćaj.
Partnerstvo za čistu avijaciju namerava da između 2027. i 2029. dovrši tehnologije za letelice bez emisija, da bi najkasnije 2035. mogle da budu puštene u saobraćaj.