Izvršna direktorka za IT i digitalizaciju u "Elektroprivredi Srbije" Katarina Andrejević je rekla da elektronski račun za električnu energiju koristi 300.000 ljudi u Srbiji i da je to dokaz da su građani prepoznali benefite digitalnih usluga EPS-a.
Ona je, na konferenciji “Energy up”, da je EPS unapredila poslovanje i uvela digitalne usluge, a već dve godine kupci koriste portal i aplikaciju “EPS Uvid u račun”, kao i elektronski račun, koji stiže na imejl odmah po formiranju na osnovu podataka o potrošnji.
Objasnila da je digitalizacija važna za budućnost kompanije i energetskog sektora u celini, jer na taj način EPS postaje dostupniji, transparentniji i bliži kupcima.
“SAP biling sistem uveden je za sva područja garantovanog snabdevanja i kupce proizvođače, a u toku je implementacija za kupce na komercijalnom snabdevanju. Nastavićemo sa unapređenjima postojećih usluga, ali i sa uvođenjem novih digitalnih servisa kako se bude razvijalo tržište”, rekla je Andrejević.
Izvršna direktorka za IT je naglasila da veštačka inteligencija i automatizacija procesa postaju ključni aspekti digitalizacije i digitalne transformacije.
“Veštačku inteligenciju primenjujemo u prosecima predikcije potrošnje električne energije i predikcije cena električne energije, kao i na dva pilot projekta za unapređenje procesa održavanja i planiranja proizvodnje”, rekla je Andrejević.
Ona je ukazala na to da je do sada uvedeno više, međusobno integrisanih, tehničkih informacionih sistema u EPS i time je obezbeđeno upravljanje proizvodnjom i trgovinom u realnom vremenu sa maksimalnim rezultatima.
Glas javnosti/D01S