Prihvatljiva cena uz odgovarajući kvalitet je ono što najčešće određuje potrošače pri izboru proizvoda. Ipak, dobro dizajnirana ambalaža je ono bez čega se ne može. Predstavlja direktnu vezu između proizvođača i kupca. Glavna uloga pakovanja, osim estetske, jeste unapređenje prodaje.
Ambalaža je odavno prevazišla svoju glavnu namenu - zaštitu proizvoda u radnjama, prilikom transporta i skladišten. - Što se tiče estetike, kupim ono što me privlači kada je nešto lepo upakovano - kaže jedan potrošač.
Ima i onih kojima nije mnogo bitno da li je ambalaža dobra ili ne, ako je dobar proizvod.
Prema nekim procenama, udeo ambalaže u prodajnoj ceni proizvoda koji se nude u marketima iznosi oko 20%, a luksuznih proizvoda čak i 70%.
- Kada je u pitanju roba svakodnevnih kupovina, svakako da cena pakovanja ne može visoko uticati u finalnoj ceni. Mi tu govorimo o fokusu na cenu, na efikasnost snabdevanja. Potpuno je druga situacija kada imamo modne proizvode, proizvode prestiža. Gde cena nije toliko važna, prestiž je važan - objašnjava profesor Ekonomskog fakulteta Zoran Bogetić.
Poznavaoci kažu da savremena ambalaža u svetu i kod nas ukazuje na trenutnu ekonomsku situaciju, pa potrošači češće biraju manja pakovanja.
- Savremeni trendovi su takvi da su jarke, žive boje ponovo aktuelne, pogotovu u prehrambenoj industriji. Ono što je jako zanimljivo je da paralelno postoji ambalaža koja je ujedno i ekskluzivna, koja se postiže različitom upotrebom ekskluzivnih materijala, kartona, metala, drveta. I na taj način se diferencira proizvod na tržištu - ističe profesor Fakulteta primenjenih umetnosti Marko Luković.
Dobra ambalaža je na oko najprimamljivija, jer od deset kupljenih proizvoda, sedam se kupi impulsivno, pokazuju neka istraživanja, prenosi R05S.