Glas Javnosti

DOBRA AMBALAŽA PRODAJE PROIZVOD: Kupci vole kvalitet upakovan u jarke boje

Ekonomija
Autor: Glas javnosti

Prihvatljiva cena uz odgovarajući kvalitet je ono što najčešće određuje potrošače pri izboru proizvoda. Ipak, dobro dizajnirana ambalaža je ono bez čega se ne može. Predstavlja direktnu vezu između proizvođača i kupca. Glavna uloga pakovanja, osim estetske, jeste unapređenje prodaje.

Ambalaža je odavno prevazišla svoju glavnu namenu - zaštitu proizvoda u radnjama, prilikom transporta i skladišten.
- Što se tiče estetike, kupim ono što me privlači kada je nešto lepo upakovano - kaže jedan potrošač.
Ima i onih kojima nije mnogo bitno da li je ambalaža dobra ili ne, ako je dobar proizvod.

Prema nekim procenama, udeo ambalaže u prodajnoj ceni proizvoda koji se nude u marketima iznosi oko 20%, a luksuznih proizvoda čak i 70%.
- Kada je u pitanju roba svakodnevnih kupovina, svakako da cena pakovanja ne može visoko uticati u finalnoj ceni. Mi tu govorimo o fokusu na cenu, na efikasnost snabdevanja. Potpuno je druga situacija kada imamo modne proizvode, proizvode prestiža. Gde cena nije toliko važna, prestiž je važan - objašnjava profesor Ekonomskog fakulteta Zoran Bogetić.
Poznavaoci kažu da savremena ambalaža u svetu i kod nas ukazuje na trenutnu ekonomsku situaciju, pa potrošači češće biraju manja pakovanja.

- Savremeni trendovi su takvi da su jarke, žive boje ponovo aktuelne, pogotovu u prehrambenoj industriji. Ono što je jako zanimljivo je da paralelno postoji ambalaža koja je ujedno i ekskluzivna, koja se postiže različitom upotrebom ekskluzivnih materijala, kartona, metala, drveta. I na taj način se diferencira proizvod na tržištu - ističe profesor Fakulteta primenjenih umetnosti Marko Luković.
Dobra ambalaža je na oko najprimamljivija, jer od deset kupljenih proizvoda, sedam se kupi impulsivno, pokazuju neka istraživanja, prenosi R05S.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR