Jedna od navika mnogih vozača je da skladište gorivo u kanistrima koji se ostavljaju u garažama, šupama ili na sličnim mestima. Šta se dešava sa takvim zalihama, da li je to ispravno i koliko dugo gorivo može stajati u uslovima koji su daleko od idealnih, odnosno postoji li rok trajanja goriva. Hrvatska revija Hak prenosi odgovor koji su svojevremeno dobili u kompaniji INA.
– Benzin i dizel gorivo skladište se u strogo namenskim rezervoarima, označenim prema važećim propisima Republike Hrvatske. Skladištenje u neadekvatnim rezevroarima, osim što ugrožava zdravlje i živote ljudi, može dovesti do degradacije kvaliteta goriva i problema prilikom njegove upotrebe. Ako se gorivo skladišti u namenskim rezervoarima koji imaju mogućnost održavanja i dreniranja, preporuka je da se benzin čuva do dve godine, dok se dizel gorivo može čuvati do šest meseci. U rezervoarima, ali i kanisterima može doći do kondenzacije vode usled velikih razlika u temperaturi okoline, kao i do razvoja mikrobiološkog zagađenja – naveli su tad.
Dakle, čuvanje goriva u neadekvatnim uslovima može da ga pokvari, a dizel gorivo je osetljivije. U odgovoru INA-e reviji HAK spominju se namenski kanisteri, a samo se može pretpostaviti koliko se skraćuje rok kada se gorivo drži u neadekvatnim uslovima.
U naftnoj kompaniji, razumljivo, ne žele da nagađaju u kakvim sve posudama držati gorivo, ali relevantne informacije govore da je rok upotrebe goriva u kanisterima tek nekoliko meseci. Neki ugljovodonici iz goriva ispare, a neki reaguju sa kiselinama iz vazduha – što, možete pretpostaviti, nije dobro za kvalitetan rad motora.
Dakle, ako vam nije neophodno, nemojte stvarati zalihe goriva u garažama, jer se radi o visokozapaljivom materijalu, a stajanje utiče i na njegov kvalitet.
Glas Javnosti/ B06S