Glas Javnosti

БИВШИ ДИРЕКТОР НИШКОГ АЕРОДРОМА: Нису тачне Вучићеве тврдње да је Виз ер обуставио линију од Ниша до Малмеа јер „није имао попуњене авионе“

Ekonomija
Autor: Глас јавности / Данас / од 04.10.2018.

Иако је председник за гашење линије Ниш - Малме окривио "недовољну попуњеност летова", бројке показују другачију слику,

Владица Ђурђановић, доскорашњи директор нишког аеродрома „Константин Велики“, демантовао је јуче тврдње председника Србије Александра Вучића да је Виз ер недавно обуставио линију од Ниша до Малмеа у Шведској јер није имао попуњене авионе.

Он је казао да не зна конкретни разлог обуставе, али је оценио да „ниједна компанија не толерише ограничење броја путника“, које су најављивали и српски званичници.

Вучић је прошлог викенда казао да је мађарска лоу-кост компанија донела одлуку о обустављању руте од Ниша до Малмеа од 7. јануара следеће године због „недовољне попуњености својих летова“, додајући да у противном она „свој бизнис не би напуштала никада“. Он је додао да упркос таквој вести „људи у Нишу не треба да брину“ јер ће држава, „уложити много више новца“ у овај аеродром, који је, иначе, почетком августа бесплатно преузела од града.

– Малме је прва линија коју је Виз ер покренуо и, с обзиром на велику дијаспору у Шведској коефицијент попуњености путничке кабине се кретао између 90 и 95 одсто годишње. Таква попуњеност је и на осталим линијама Виза из Ниша. Не знам разлог укидања линије за Малме, али је било какво ограничење броја путника у супротности са плановима развоја сваке авио-компаније, те је нормално да она оде тамо где њен развој рута неће бити условљен – каже Ђурђановић за Данас.

Председник Србије Александар Вучић, ресорна министарка Зорана Михајловић и њен помоћник Зоран Илић претходно су, на индиректан или директан начин, „признали“ да је у уговору између Владе Србије и француског Ванси ерпорта, којим се тој компанији у концесију даје београдски аеродром „Никола Тесла“, предвиђено да сви аеродроми у Србији, у радијусу од 230 километара од београдског, не смеју имати више од по милион путника годишње све док београдски аеродром не достигне 12 милиона. Одмах по закључењу концесионог уговора, у марту ове године, започео је поступак државног преузимања нишког аеродрома, који од 2014. године бележи пословну експанзију и драматичан раст броја путника.

 Ђурђановић прецизира да је Виз ер, пре него што је било речи о овој концесији или преносу власништва и управљања аеродромом са града на државу, имао амбициозне планове, међу којима је и базирање једног авиона у Нишу.

– У току 2014. године, тадашњи градоначелник Зоран Перишић и директор Регионалне развојне агенције Југ Бојан Аврамовић су са Виз ером, као услов за покретање линија те компаније из Ниша, договорили динамику опремања аеродрома до краја 2018. године – набавку возила за одлеђивање авиона, ограђивање аеродрома по стандарду, набавку степеница, набавку савремених рендгена за преглед путника и пртљага… Све што је договорено аеродром је и остварио, осим прилазних светала, која би по плану требало да буду завршена до краја ове године. Циљ свих ових инвестиција је био не само омогућавање слетања и полетања авиона током целог дана и у свим временским условима, него и базирање једног авиона Виз ера на аеродрому већ наредне године – каже Ђурђановић.

Виз ер није саопштио разлоге за обустављање линије Ниш – Малме. Ни портпаролка нишког аеродрома није желела да говори о мотивима обуставе. Ово је друга линија из Ниша коју мађарски лоукостер обуставља, пошто је у марту ове године суспендовао линију до Ајндховена, образлажући то комерцијалним разлозима.

 

Према писању специјализованог портала EX-YU Aviation, Виз ер ће у блиској будућности смањити број летова на неколико аеродрома у државама бивше Југославије, тако што ће целогодишње руте постати сезонске, а једино ће потпуно укинути линију Ниш – Малме. Ипак, како наводи портал, ова компанија ће средином следећег месеца увести нову линију из Ниша, до Беча. Из Приштине ће, пак, бити уведене три нове линије, за Меминген, Базел и Дортмунд, које сада постоје на нишком аеродрому.

Тест за Виз ер је сезонска линија

– Најбољи одговор на питање да ли је Виз ер укинуо линију Ниш – Малме из комерцијалних или неких других разлога биће околност да ли ће на тој релацији увести своју сезонску линију. Ако уведе сезонску линију – разлози за привремено суспендовање су комерцијални, а ако је заиста потпуно укине – мотиви су сигурно другачије природе – каже за Данас Бојан Аврамовић, доскорашњи директор РРА Југ, која уређује пословање „Константина Великог“ у редовном саобраћају и одређује цене аеродромских услуга.

Глас јавности / Данас / од 04.10.2018.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR