Kako je najavio ministar finansija Siniša Mali gradnja bi trebalo da počne na Makiškom polju.
Kompanija Ežis je prethodno uradila studiju u kojoj se procenjuje da će izgradnja prve linije metroa koštati 1,8 milijardi evra, a druge linije 2,2 milijarde evra.
Mali je projektu izgradnje metroa razgovarao sa predstavnicima kompanija Power China i Alstom, kao i sa ambasadorima Kine i Francuske Čen Bo i Žan Luj Falkonijem.
Dogovoreno je da se do kraja ove godine usvoje odgovarajući pravni akti, koji će regulisati odnos učesnika u projektu, i biti osnova za sve dalje aktivnosti koje će se sprovoditi, saopštilo je Ministarstvo finansija.
Prema postojećim dogovorima, francuska strana biće zadužena za elektromehaniku, dok će kineska strana da se bavi građevinskim radovima na izgradnji metroa.
Kako je saopšteno, francuska kompanija Ežis trenutno radi na studiji izvodljivosti, a u narednim danima biće održan sastanak sa njihovim predstavnicima, kako bi se, u odnosu na dinamiku izrade studije, planirali dalji koraci na projektu.
Na sastanku je dogovoreno i da je neophodno da se u što kraćem periodu završi struktura finansiranja projekta, u kojoj će učestvovati francuske i kineske banke, ali i druge međunarodne finansijske institucije.
Sagovornici su se saglasili da je reč o izuzetno značajnom projektu za Grad Beograd, na koji se čeka decenijama, te da će on biti apsolutni prioritet u narednom periodu kako bi radovi na izgradnji što pre započeli, istaklo je Ministarstvo finansija.
Studija Ežisa je predvidela da prva linija beogradskog metroa ide od Železnika do Mirijeva (prva faza do Pančevačkog mosta) u dužini 21,3 kilometra sa 23 stanice i druga linija od Mirijeva do Zemuna, duga 19,2 kilometra sa 20 stanica.
(Glas javnosti/N1)