Glas Javnosti

APLIKACIJE U TRGOVINSKIM LANCIMA: Kakvu korist imaju kupci, a kakvu trgovci?

Ekonomija
Autor: Glas javnosti

Većina velikih trgovinskih lanaca u Srbiji potrošačima nudi aplikacije lojalnosti. Digitalna transformacija trgovine dovela je do uspostavljanja maloprodaje zasnovane na podacima.

Trgovci sada imaju sve bolji uvid u ponašanje i želje potrošača i lakše mogu planirati svoje poslovanje. Od toga i potrošači imaju koristi jer se određene pogodnosti odnose samo na njih.

Programi lojalnosti liče na brak iz interesa. Skidanjem aplikacije uz njihovu saglasnost potrošači trgovcima daju mogućnost da koriste njihove podatke. Zauzvrat im se nude jeftiniji proizvodi i personalizovana ponuda formirana samo za njih.

Građani navode da se isplati koristiti aplikacije, jer bude i uštede, ali i da bi više proizvoda moglo da bude na popustu.


Trgovci mogu analizirati podatke potrošača od načina potrošnje do životnog stila. Na osnovu toga stimulišu prodaju, jer kako kažu, mogu ciljano da uoče šta potrošači žele i posebnim popustima stimulišu svakoga pojedinačno.

"Više od 1.300.000 koristi aplikaciju lojalnosti. Sedamdeset sedam odsto korisnika su žene, a najviše njih ima između 30 i 45 godina. Aplikacija, odnosno algoritam omogućava da personalizujemo popuste, odnosno da ih ponudimo kupcima baš prema njihovim navikama u kupovini, a dodatno aplikacija svake nedelje nudi više od 50 proizvoda koji su sniženi za više od 50 odsto samo za korisnike aplikacije", rekla je Milica Popović iz kompanije "Delez Srbija".

Stručnjaci smatraju da će savremena tehnologija i u budućnosti biti ključ svakog uspešnog poslovanja.

"Kompletan menadžment odnosa sa kupcima, kompletna priča razvoja personalizovanih rešenja je utemeljena na novim haj-tek rešenjima. Da toga nema, ništa ne bi bilo moguće i u tom smislu treba očekivati jedan snažan razvoj IT sektora koji će predstavljati snažnu podršku i maloprodaji i distributivnim kompanijama koje su oslonac te maloprodaje", naveo je profesor Zoran Bogetić sa Ekonomskog fakutleta.

Programi lojalnosti u Srbiji najčešći su u trgovini robom široke potrošnje, prehrambenim proizvodima i u prodaji nameštaja.


Glas javnosti/ R05S

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR