Zbog rasta potrošnje od 20 odsto svoje tržišno učešće najviše su uvećali veliki trgovinski lanci, dok je udeo malih radnji opao.
U Srbiji se za vreme pandemije najviše kupuje brašno, šećer i toalet papir, a najbrojniji kupci su mahom starija domaćinstva, navedeno je na portalu.
Na listi najtraženijih proizvoda u protekle tri nedelje našli su se i smrznuto povrće, konzervirana tunjevina, jaja, testenine, smrznuto pecivo i jestivo ulje.
U istraživanju je analizirano 32 miliona kupovina obavljenih od 24. februara do 15. marta, kada su domaćinstva potrošila dve milijarde dinara.
Vodeći trgovinski lanci u Srbiji povećali su svoja tržišna učešća u ove tri nedelje, uz rast potrošnje domaćinstava od 20 odsto.
Kupci su najviše novca trošili u hipermarketima, diskontnim lancima i supermarketima.
Za to vreme male lokalne radnje i pijace nisu zabeležile značajniji porast, tako da je njihovo tržišno učešće opalo.
Istraživanje GfK-a je pokazalo i da se učešće artikala kupljenih na promociji umanjilo.
Takodje mladja domaćinstva i ona sa većom kupovnom moći nisu pribegavala kupovini zaliha ni približno onoliko koliko su to činila starija domaćinstva, kao i ona sa manjom kupovnom moći.
Kupci iz Beograda i Vojvodine su nešto više trošili na zalihe nego domaćinstva u istočnoj i južnoj Srbiji.
Tokom anketiranja domaćinstava pokazalo se da je 26 odsto njih reklo da je veoma zabrinuto zbog epidemije korona virusa.
Izvor: Beta