Glas Javnosti

Onlajn nastava tokom pandemije mogla bi da ostavi drastične posledice po globalnu produktivnost

Obrazovanje
Autor: Glas javnosti

Uticaj "zatvaranja" na obrazovanje dece tokom pandemije Covid-19 mogao bi da smanji šanse za povećanje globalnog ekonomskog rasta i do 40 godina, pokazala su predviđanja Organizacije za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD).

Sumorno predviđanje je izneo OECD u svojoj privremenoj ekonomskoj perspektivi iz februara 2024: "Jačanje temelja za rast".
Negativni efekti na globalnu produktivnost
Između 2018. i 2022. godine, tokom godina pandemiju, došlo je do neviđenog pada rezultata na testu iz matematike i čitanja među petnaestogodišnjacima, otkriva se u izveštaju, citirajući OECD-ov globalni izveštaj o učinku za međunarodno ocenjivanje učenika (PISA) za 2023.

Slabi rezultati testiranja bi potencijalno mogli da imaju negativne efekte prelivanja na globalnu produktivnost, širenje znanja i inovacije u periodu između 30 i 40 godina, procenjuje OECD, kao posledica nižih rezultata koji utiču na ocene u srednjoj školi i, na kraju, na fakultete i prilike za zapošljavanje.
U izveštaju se navodi da se ovi rezultati uglavnom mogu pripisati nekoliko škola i kurseva za učenje koji su implementirali onlajn nastavu tokom pandemije, pošto deca iz ekonomski ugroženijih porodica nisu imala koristi od učenja na mreži kao drugi učenici, zbog nedostatka resursa.
Takvi nedostaci su se kretali od nedostatka pristupa internetu ili računara, prostora za učenje, pa čak i podrške nastavnika i vršnjaka. Sa zatvaranjem koje je trajalo godinama u nekim zemljama, određeni broj studenata je takođe uvideo uticaj na njihovo mentalno zdravlje, što se takođe odražava na njihov akademski život.
- Mnogi od nas su znali šta će se dogoditi. Da deca budu isključena iz škole bila je katastrofa - rekao je britanski konzervativni poslanik Dankan Smit, prenosi "This Is Money".
Reforme obrazovanja kao pravi put
 
Rezultati testova su, međutim, takođe istakli neke ključne nedostatke u nekoliko obrazovnih sistema koji su postojali mnogo pre pandemije i jasno pokazuju potrebu za promenama.

To uključuje viši standard kvalifikacija nastavnika, kao i bolji kvalitet nastave. Potrebno je više podrške školama i deci u nepovoljnom položaju u vidu boljih i efikasnijih resursa, navodi se u izveštaju.
Štaviše, za starije učenike i studente, kao i za postojeće, potrebno je više izbora u doživotnom učenju, kursevima zasnovanim na veštinama i stručnoj obuci, što bi idealno trebalo da bude prilagođeno trenutnim zahtevima tržišta.


Glas javnosti/ E02S

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR