Dok su muškarci češće u saobraćajnim nesrećama, za žene su one fatalnije. Trampova administracija najavila je dizajniranje test lutki po ženskom telu, a promena će se uskoro proširiti i na Evropu.
Fokus na muško telo i zdravlje doveo do nepoznavanja problema sa kojima se suočavaju samo žene. Medicina je bila orijentisana ka muškarcu, a tek je proteklih deset godina počelo da se razgovara o hormonalnim problemima sa kojima se žene suočavaju. U svetu saobraćajne bezbednosti, žene su tretirane kao „manji muškarci“ i razlike u njihovoj anatomiji bile su zanemarene.
Bezbednosni delovi za automobile dizajnirani su po muškom telu, te žene često stradaju od povreda glave ili nogu. Ova istraživanja su dostupna godinama, ali dizajn i upotreba nisu zaživeli. The Consumer Report čak pronalazi informaciju da se apeluje za ženskim test lutkama još od 1980. godine.
Nova lutka se zove THOR-05F, ili Test uređaj za vezivanje ljudi. Zapravo je zasnovana na ženskom telu, evropske države planiraju da uvrste lutku u svoju regulativu.
„Karlica kod žena je zaobljenija i ne drži sigurnosni pojas na isti način“, kaže Kris O’Konor, izvršni direktor proizvodne kompanije Humanetics. Takođe je ukazao na anatomske razlike u vratu i značajne razlike u potkolenici koje su povezane sa mnogo većim stopama povreda nogu kod žena.
Iako je ovo veliki korak za bezbednost žena, dizajn je pretrpeo kritike kako ne prikazuje sve žene. Visina modela je oko 160cm, a visoke žene smatraju da ih ni ova lutka neće zaštiti od povreda.
Zemlje poput Švedske, Australije i SAD prednjače u razvoju i primeni ženskih lutaka za sudare, pri čemu je Švedska stvorila prvu anatomski realističnu žensku lutku (SET 50F), a SAD (NHTSA) su nedavno predstavile sopstvenu lutku modeliranu po ženskom modelu za federalne standarde. Novi modeli prevazilazec umanjene muške verzije kako bi bolje zaštitile žene u sudarima, što je neophodnost koju ističu globalne statistike povreda.
Glas javnosti /B09S