Ovo smo saznali na veoma neobičan način. Naime, iz Rajanera je još u martu stiglo upozorenje da bi avio-prevoznici zbog poskupljenja aviona mogli početi da kupuju letelice od kineske kompanije Komak. Potom je američki kongresmen Radža Krišnamurti izjavio da američke i evropske avio-kompanije ne bi trebalo da kupuju njegove avione iz bezbednosnih razloga. Zatim mu je izvršni direktor irske avio-kompanije Majkl O’Liri napisao pismo u kojem kaže da se Rajaneru neće isplatiti da kupuje avione od Boinga ukoliko njegove letelice poskupe. A po mišljenju O’Lirija realno je očekivati da će carine podići cenu američkih ali i evropskih aviona. A dva najveća proizvođača vazduhoplova, Erbas i Boing, dolaze baš iz SAD i EU.
Međutim, ovaj duopol bi mogli da ugroze novi igrači na tržištu, kao što je Komak, koji bi u ovoj situaciji mogao da postane cenovno najkonkurentniji. A u situaciji kada američki proizvođač više ne može ni da se pohvali kvalitetom, cena može da igra veliku odluku pri donošenju odluke o kupovini komercijalnih letelica.
Glas javnosti /B07S