Njihova reklama traje oko minut, a za svaki sekund na RTS-u u udarnim terminima se plaća 7.000-9.000 dinara. To znači da oni u proseku za jedno emitovanje daju oko 480.000 dinara, što je oko 4.000 evra. Ta reklama se više od nedelju dana pušta na nekoliko televizija sa nacionalnom frekvencijom i to nekoliko puta dnevno.
Više od 30 organizacija civilnog društva i pojedinaca podnelo je Regulatornom telu za elektronske medije (REM) zahtev za zabranu reklame kompanije Rio tinto o projektu "Jadar" zbog, kako tvrde, kršenja Zakona o oglašavanju.
Podnosioci zahteva smatraju da je Rio Tinto tom reklamom prekršio zakon o informisanju time što za projekat "Jadar" još nije urađena studija o proceni uticaja na zaštitu životne sredine i time što taj projekat nije dobio dozvolu za eksploataciju.
I dok se ova ekološka bomba ne skida sa malih ekrana a za to vreme, eksperti koji ukazuju na štetnost tog projekta, ne mogli da u javnosti iznesu argumente, Rio Tinto je beskurpuloznu kampanju preneoi na društvene mreže pa čak i da telefonski zove i uznemirava građane.
Naime, nekoliko građana obavestilo je našu redakciju da su ih zvali na telefone sa objašnjenjem da rade anketu da li ste za litijum ili ne. Ovo je ujedno i obaveštenje svima da je ovakav način komunikacije nelegalan i nedozvoljen.
Ukoliko vas mimo vašeg odobrenja ovakvi pozivi uznemiravaju ili vi jasno kažete da ne želite da vas više pozivaju, a oni i dalje nastavljaju sa tim, to je onda nasrtljiva poslovna praksa koja na osnovu Zakona o zaštiti potrošača predstavlja prekršaj. Neophodno je da potrošači prijave takve trgovce nadležnoj tržišnoj inspekciji, koja u tom slučaju ima obavezu da pokrene inspekcijski nadzor.
(Glas javnosti)