Glas Javnosti

ZABRINJAVAJUĆE! REZULTATI ISTRAŽIVANJA o onlajn nastavi: Učenici FRUSTRIRANI, DEPRESIVNI, nezadovoljni kvalitetom znanja…

Društvo
Autor: Glas javnosti

Više od 40 odsto učenika, koji su nastavu pohađali po kombinovanom ili onlajn sistemu, oseća se depresivno i anksiozno zbog neodlaska u školu, skoro 70 odsto njih je frustrirano, a čak 72 odsto kvalitet znanja koje su poneli iz prethodne školske godine ocenjuje kao loš. To su rezultati istraživanja koje je sproveo Forum beogradskih gimnazija.

Zabrinjavajući je i podatak da više od 70 odsto nastavnika nije uspelo da realizuje ono što je bilo planirano, a čak 41 odsto nije ispunilo smernice Ministarstva prosvete o redukovanju gradiva od 20 odsto, već su obradili manje od 80 odsto.

I učenici i nastavnici su saglasni da su prethodne školske godine bili dodatno opterećeni u odnosu na regularne školske godine, pokazalo je istraživanje.

Zajednički stav svih anketiranih je da je neophodno unaprediti onlajn nastavu kako bi učenici bili izjednačeni u pravu na obrazovanje i kako bi kvalitet nastave bio podignut na viši nivo.

Rezultate istraživanje o zadovoljstvu, kvalitetu i problemima u uslovima kombinovane i onlajn nastave kojim je obuhvaćeno više od 1.300 nastavnika, učenika i roditelja, Forum beogradskih gimnazija predstavio je povodom početka nove školske godine.

Forum nadležnima u Ministarstvu prosvete i Vladi Republike Srbije predlaže i rešenja za koja smatra da u se kratkom roku mogu primeniti, povećati kvalitet nastave i smanjiti anskioznost kod učenika i nastavnika.

Pre svega to je, kako ističu, hitno opremanje škola kompjuterskim kamerama i mikrofonima u cilju prenosa časova uživo.

Predloženo je i revidiranje programa i precizno definisanje gradiva koje je moguće preskočiti kako bi se, objašnjavaju u Forumu, izbeglo proizvoljno preskakanje gradiva od strane nastavnika, što bi kasnije moglo da se odrazi na rezultate završnih i prijemnih ispita.

Za osnovne škole predloženo je uvođenje dodatnog časa iz predmeta koji se polažu na završnom ispitu, uz nadoknadu nastavnicima koji bi držali tu nastavu, a u cilju nadoknade izgubljenog gradiva iz prethodne školske godine.

U Forumu ističu da su uvereni da bi ovi predlozi u određenoj meri unapredili kvalitet nastave i postignuća učenika. Očekujemo od Ministarstva prosvete da se u kratkom roku izjasni o predlozima i da ih realizuje, poručuju iz Foruma beogradskih gimnazija.

(Glas javnosti)

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR