Jedan francuski zvaničnik je, videvši da godišnje u saobraćaju pogine oko 5.000 ljudi, poručio vozačima: "Pazite, kada sedate za volan izlazite na front, taj front oblikuju znanje, pažnja i strpljenje vozača". Kod nas toga očito nema dovoljno, a stručnjaci tvrde da se kultura iz kuće prenosi i na vožnju. Najviše se ginulo zbog nevezivanja pojasa.
- U struci se nevezani putnici pozadi zovu ubice sa zadnjeg sedišta. Nevezan putnik na zadnjem sedištu ugrožava ne samo sebe, već i one ispred sebe - navodi Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.
Posebna kategorija su bahati vozači - vraćaju se na polaganje vozačkog ispita. Novac i skupi automobili su njihova vizitkarta, a često iako krivi za nečiju smrt dobiju kaznu manju od 12 godina zatvora ili nanogvicu. Na još neotvorenim deonicama puteva zakazuju se trke, kažu u MUP-u i dodaju da samo rastojanje vozila čuva život, pi[e RTS.
- Treba blagovremeno upozoriti sve vozače koji su iza nas o nameri zaustavljanja skretanja, isključivanja, uključivanja, jer te radnje dovode do najčešće opasnih situacija i sudara, kada drugi vozači nisu jasno razumeli šta nam je namera i nisu na vreme upozoreni - poručuje dr Milan Vujanić, sudski veštak.
Saobraćajna policija će utrostručiti broj radara, a ima ideja da se vožnja u celom gradu ograniči na 50 kilometara na čas.
- Maksimalan broj patrola saobraćajne policije biće ne terenu gde će regulisati saobraćaj i sankcinisati one vozače koji krše propise - ističe Aleksandar Radenković iz MUP-a Srbije.
Samo za prva tri meseca zbog nasilničke vožnje iz saobraćaja je isključeno čak 1.200 vozača. Tokom prošle godine na ponovnu obuku, zbog oduzimanja dozvole, išlo je 1.055 vozača. Među njima i četiri doktora nauka.