Glas Javnosti

Povećan teretni saobraćaj ruskih železnica usled izbegavanja Sueckog kanala

Svet
Autor: Glas javnosti

Napadi Huta na brodove u Crvenom moru smanjili su obim saobraćaja kroz Suecki kanal, što je povećalo potražnju za prevozom tereta ruskim železnicama i donelo im povećanje profita.

Od decembra, broj prijava za prevoz tereta ruskim železnicama povećan je za 40%, saopštila je nemačka logistička kompanija DHL, dok je prema podacima holandskog prevoznika Rail Bridge Cargo, obim transporta tereta ruskim železnicama porastao za 31% u odnosu na prošlu godinu, prenosi Komersant, pozivajući se na Financial Times.
Nakon napada jemenskih Huta na trgovačke brodove u Crvenom moru, logističke kompanije počele su da izbegavaju Suecki kanal i da plove oko Afrike, povećavajući vreme putovanja od Azije do Evrope na 50 do 55 dana. Železnicom kroz Rusiju ovo putovanje traje od 25 do 30 dana.

Ruske železnice (RŽD) prijavile su u februaru povećanje železničkog prevoza sa Kinom za 36% tokom 2023. godine. Ovakvu dinamiku je ruska železnica objasnila aktivnim radom železničkih graničnih prelaza.
Neke velike logističke kompanije, uključujući švajcarsku Kuehne & Nagel i dansku Maersk, saopštile su da su izbegavale korišćenje železničkih ruta kroz Rusiju nakon ulaska ruskih vojnih trupa u Ukrajinu, a izvršni direktor RŽD, Oleg Belozjorev, nalazi se pod zapadnim sankcijama od 2022. godine.
Zbog sankcija EU, postoji zabrana ulaska drumskog tereta iz Rusije i Belorusije, a takođe postoji ograničenje u pogledu mogućnosti RŽD-a da pristupi nekim finansijskim uslugama. Međutim, ne postoji zabrana kretanja robe železnicom kroz Rusiju.


Glas javnosti/ C01S

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR