Najveća stopa rasta deficita kvalifikovanih radnika od prošle godine, 89 odsto, odnosi se na vozače autobusa i tramvaja. Čak 3.594 mesta ostala su nepopunjena jer nije bilo kandidata.
Ostalo je nepopunjeno gotovo 80 odsto radnih mesta službe kontrole i operative železnice, njih 2.265, te 45 odsto radnih mesta mašinovođa, njih više od 4.000.
Autori studije nagli porast prvenstveno pripisuju porastu potražnje za kvalifikovanom radnom snagom zbog nastojanja države da, u okviru klimatskih ciljeva, stanovništvo usmeri na železnički saobraćaj.
„Sve veći jaz u saobraćajnim profesijama usko je povezan s tranzicijom mobilnosti“, navodi se u izveštaju.
Ukupno, manjak radne snage donekle se smanjio prošle godine – 570.000 slobodnih radnih mesta bilo je 10 odsto manje nego 2022, ali „uprkos padu, jaz je i dalje vrlo veliki“.
Još uvek nedostaje najkvalifikovanijih radnika u području zdravstva, socijalne pomoći, nastave i obrazovanja.
Smanjenje deficita stručne radne snage ekonomisti pripisuju posrtanju nemačke privrede, pa bi trend trebalo da se nastavi tokom cele godine. Oporavak će, međutim, taj problem ponovo gurnuti u prvi plan.
Glas javnosti /B09S