Glas Javnosti

Najduža lista čekanje u Japanu: Nikada nećete pogoditi za šta se čeka godinama

Svet
Autor: Glas javnosti

Ako danas naručite kutiju smrznutih kobe goveđih kroketa iz Asahije, porodične mesare u gradu Takasago u prefekturi Hjogo u zapadnom Japanu, moraćete da čekate 43 godine pre nego što dobijete porudžbinu

Ne, nismo pogrešili: Na kutiju smrznutih kroketa kobe govedine mesare Asahija u Japanu čeka se ni manje ni više nego 43 godine.

Osnovana 1926. godine, Asahija je decenijama prodavala mesne proizvode iz prefekture Hjogo – uključujući govedinu Kobe – pre nego što je dodala goveđe krokete na policu u godinama nakon Drugog svetskog rata.

Ali, tek početkom 2000-ih kroketi od krompira i govedine postale su internet senzacija, što je rezultiralo smešno dugim čekanjem sa kojim se kupci sada suočavaju.

Pre dve godine novinar je razgovarao sa Šigeruom Nitom, vlasnikom Asahije koji predstavlja treću generaciju porodice. U to vreme, na krokete se čekalo "samo" 30 godina.


Najpoznatiji "Ekstremni kroketi" su jedan od četiri tipa kobe goveđih kroketa dostupnih u Asahiji. Ako niste raspoloženi da provedete pola nečijeg životnog veka u čekanju - možete poručiti "Premier Kobe" goveđe krokete na koje se čeka "samo" četiri godine.
"Počeli smo da prodajemo naše proizvode na internetu 1999. godine“, rekao je Nita. "U to vreme smo ponudili "Ekstremne krokete" kao probu", kaže Nita koji je od malih nogu odrastao između lokalnih farmi i aukcija govedine.
Radnju je preuzeo od oca 1994. godine kada je imao 30 godina. Nakon nekoliko godina eksperimentisanja sa e-trgovinom, shvatio je da kupci oklevaju da plate pozamašnu sumu za prvoklasnu govedinu na mreži. Zato je došao na smelu ideju:

"Prodali smo "Ekstremne krokete" po ceni od 270 jena  (1,80 USD) po komadu... Samo goveđe meso u njima koštalo je gotovo dolar više po komadu, ali smo hteli da kupci uživaju u kroketima nadajući se da će nakon prve kupovine rešiti da kupe našu kobe govedinu".

Da bi smanjio gubitke i držao ih pod kontrolom, u mesari Asahia su pravili samo 200 kroketa nedeljno, uz stalnu reklamu da govedina koju prodaju dolazi sa farmi ljudi koje lično poznaju. Istovremeno, nagovorio je lokalne farmere da u uzgoju krompira koriste prirodno, kravlje đubrivo, a da stabljike koje ostanu iza krompira koriste u ishrani goveda. Tako je i njima napravio uštedu u proizvodnji.


Kada je nakon par godina privukao pažnju medija svojim kroketima, popularnost svih proizvoda u njegovoj mesari je naglo narasla.

"Prestali smo sa prodajom kroketa 2016, jer je lista čekanja bila tolika da bi dok dobijete svoju porudžbinu prošlo 14 godina. Međutim, dobili smo toliko poziva i mejlova od korisnika, da smo posle nekoliko meseci rešili da nastavimo sa primanjem porudžbina, ali ovaj put po ceni od 540 jena (3,65 dolara)", objasnio je Nita.

I proizvodnja se povećala: sa 200 kroketa nedeljno, na 200 dnevno, ali ni to nije dovoljno:

"Dobijamo mnogo saveta, da bi trebalo da zaposlimo još ljudi i brže pravimo krokete, ali mislim da nema tog privatnika koji bi rešio da zaposli još ljudi da bi - uvećao svoje gubitke", nasmejao se ovaj mesar čija porodica već tri generacije vodi mesaru u prefekturi Hjogo. "Žao mi je to čekaju. Voleo bih da brzo napravim krokete i pošaljem ih kupcima, ali ako bih to uradio - bankrotirali bismo".
Srećom po njegovu mesaru, oko polovina ljudi koji probaju krokete - na kraju naruče govedinu Kobe, pa se ta marketinška strategija - ipak isplati.

Glas javnosti/T02S

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR