Glas Javnosti

Italija uvodi stroga pravila za influensere

Svet
Autor: Glas javnosti

Čini se da Italijanska agencija za komunikacije (AGCOM) donosi nova pravila koja će regulisati aktivnosti influensera na društvenim mrežama.

Ova pravila će u početku važiti za influensere sa više od milion pratilaca. Neki od ključnih elemenata u ovim pravilima uključuju obavezno označavanje saradnje sa brendovima i transparentnost u vezi sa komercijalnim interesima.


Takođe, predložene smernice imaju za cilj zaštitu dece, a influenseri koji ne pridržavaju pravila mogu biti suočeni sa značajnim kaznama, uključujući i novčane do 250.000 evra.

Ova inicijativa AGCOM-a se čini kao odgovor na potrebu regulacije ponašanja influensera na društvenim mrežama, a šef AGCOM-a ističe da "divlji zapad uticajnih je gotov".


Odluka dolazi nakon nedavnog skandala sa poznatom italijanskom influenserom Kjarom Feranji, koja je kažnjena zbog netačnih tvrdnji o prikupljanju sredstava za dečiju bolnicu putem prodaje božićne torte.


Ove regulative podsećaju na slične poteze drugih evropskih zemalja, poput Francuske, koja je uvela zakon o oglašavanju influensera sa mogućnošću zatvorske kazne za kršenje pravila. Evropska komisija takođe najavljuje pojačan nadzor nad poslovnim praksama i aktivnostima influensera kako bi se obezbedila fer komercijalna praksa i transparentnost za pratioce.

Ove regulative ukazuju na sve veći fokus društva na odgovorno ponašanje influensera i zaštitu korisnika društvenih mreža.


Glas javnosti/I01H

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR