"U svetlu promena najavljenih izmenama Zakona, obaveze korisnika trotineta će rezultirati time da sadašnji i potencijalni korisnici odustaju od ovog vida prevoza. Do sada su iskustva zemalja koje su insistirale na nošenju biciklističkih kaciga i reflektujućih prsluka, pokazala da su razlozi nenošenja bezbednosne opreme vrlo česti, dok je takvu obavezu kod iznajmljivanja električnih trotineta - nemoguće postići", navodi se u saopštenju.
Ističe se da dodatni problem predstavlja to što je u gradovima u Srbiji evidentan nedostatak zona 30, zona usporenog saobraćaja i biciklističkih staza, čime je električni trotinet maltene zabranjen za uzraste mlađe od 18 godina, kao i da su izmenama zakona uvedene i "nalepnice" za potvrđivanje tehničkih karakteristika trotineta, "što korisnicima električnih trotineta predstavlja dodatnu obavezu i trošak".
Zeleno - levi front navodi da se zalaže za spuštanje ograničenja brzine na 30 kilometara na sat na sekundarnoj gradskoj mreži, postavljanje osvetljenih pešačkih prelaza i usporivača brzine, i uvođenje obaveznog rastojanja prilikom preticanja bicikala i električnih trotineta.
Glas javnosti/B04S