Glas Javnosti

USKORO ZAKON O VOŽNJI TROTINETA:  Rizikuju glavu vozeći po džombama, ne nose kacige! Zakon će ih sa 25 km na čas usporiti na svega ŠEST!

Društvo
Autor: Glas Javnosti

U susret Zakonu koji će regulisati pravila u vožnji električnih trotineta na ulicama Srbije, novinari su razgovarali sa njihovim vlasnicima koji su za veoma kratko vreme izbili na vrh liste najomraženijih učesnika u saobraćaju.

 

Čini se da podjednako nerviraju i vozače automobile i bicikliste koje pretiču i presecaju im put na stazi. Pešaci su takođe ljuti, jer ih često ugrožavaju na trotoaru. Vozači trotineta se, istovremeno, ljute na pešake, posebno one koji, zbog slušalica na ušima, ne čuju njihova zvonca. Žale se i na osobe koje u žurbi za autobusima ili iz drugih razloga naglo menjaju pravac kretanja. 

-Tu su i biciklisti vrlo sebični što se tiče staza, a i automobili za koje kao da ne postoje saobraćajna pravila. Nije dopušteno trotinetom ići ulicom, ali nekad sam prinuđena… I primetila sam da su vozači automobila za divno čudo kolegijalniji u podeli ulica u odnosu na bicikliste i pešake, mada ni oni nas ne gotive jer se boje da nas ne udare. Ima vozača koji namerno nagaze na gas kad nas vide i zaista nekog mogu ozbiljno da povrede, kaže jedna od trotinetistkinja.

Mnogim njenim kolegama najveći problem predstavlja loše stanje puteva. Trotineti nemaju amortizere pa im nevolje stvaraju rupe, ulegnuća i ispupčenja na deonicama kojima voze. Poseban problem je loš prilaz raskrsnicama, naročito u starom delu Beograda, mada ni na Novom Beogradu, gde je najviše biciklističkih staza, situacija nije najbolja. . 

 

 

-Cepaš po trotoaru, truckaš po onim kockama, i onda moraš da vagaš – malo na ulicu, malo trotoar. Ali bukvalno ne postoje biciklističke staze u starom delu grada, ja sam jedino primetio da ih ima u Bulevaru oslobođenja. Putevi – sve krpljeno, prepravljano, negde su i one kocke na stazi izvađene ili polomljene. Kapiram da je biciklistima mnogo lakše jer imaju amortizere, ovako na trotinetu svaki kamičak osetiš. E tu ima i drugi problem, što trotineti uopšte nisu regulisani zakonom, i onda kad voziš po putu, nimalo nije naivno kad neki auto proleti pored tebe, baš je rizično, zato se i trudim što manje da idem putem, a više trotoarom. A onda trotoarom pešaci negoduju što se voziš, zapravo nigde nisi dobrodošao i onda se snalaziš kako znaš, priča jedan Mihailo.

Pravila vožnje za električne trotinete u Srbiji biće uređena novim Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima, koji priprema radna grupa MUP-a. On bi trebalo da stupi na snagu u prvoj polovini sledeće godine. Ideja je da novi zakon "uspori" električne trotinete na oko šest kilometara na sat.

-Zakon bi prvenstveno trebalo da insistira na bezbednosti vozača trotineta (obavezna kaciga, obavezan pregled trotineta bar na par meseci zbog čestih kvarova, posebno pucanja guma). Bitno je i da se odrede pravila vožnje na stazama, kako se učesnici ne bi medjusobno ugrožavali kao i da se preciziraju sankcije za one koji ne poštuju pravila ponašanja. 

-Dobre strane vožnje trotineta po Beogradu su prvenstveno mogućnost izbegavanje saobraćajnih gužvi i lakog pasrkiranja koje može da bude i u kancelariji. Za vožnju su pogodni asfalt i trava, a korišćenje trotineta, koji su na struju, ne zagadjuje životnu sredinu, ističe jedan trotinetlija. 

(Glas Javnosti/Nova)

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR