Očekuje se da će Unesko ovog meseca odlučiti da li će staviti „ znanje o pripremi i upotrebi” ovog pića na svoju listu svetske nematerijalne kulturne baštine.
Šljivovica se vekovima u Srbiji ručno izrađuje i konzumira, što je običaj koji se prenosi sa generacije na generaciju za koji stručnjaci kažu da je postao deo nacionalnog identiteta, piše američka agencija.
Sociolog Ilija Malović kaže da je šljivovica tipično srpski proizvod jer se dobija od lokalno gajenog voća, šljive koja je široko dostupna, i zato što se rakija pravi u porodici i lokalnim zajednicama.
Kako objašnjava Malović, Srbi piju šljivovicu kada slave, tuguju, dočekuju goste i obeležavaju važne događaje. Malović kaže da su ljudi uvek skrivali svoje najbolje flaše za venčanja, rođenje deteta i sahrane.
„Šljivovica je deo života ljudi od početka do kraja i uvek je bila deo identiteta ovog naroda”, rekao je.
Kako piše Beta, šljivovica je i značajna za srpski izvoz i predstavlja domaću turističku atrakciju, a poslednjih godina nikla su mala preduzeća koja proizvode šljivovicu i druge voćne rakije, nudeći modernu ambalažu u etno stilu.