Glas Javnosti

Укидање трамваја – гужва у Булевару краља Александра

Društvo
Autor: Politika.rs/pixabay

Због реконструкције Савског трга укинуте су редовне линије 6, 7, 12 и 14 и то зато што не могу да иду до централног депоа на Новом Београду, па су уместо њих убачени привремени аутобуси

Нешто што се дешава на Савском тргу, на први поглед, не може да има директан утицај на дешавања у Булевару краља Александра. Али, слике са овог булевара од минулог викенда шаљу знатно другачију поруку. Нова фаза радова на Савском тргу због које је јавни превоз у престоници тектонски поремећен, прилично је утицала на саобраћајна дешавања на потезу од Ресавске ка Устаничкој.

Због реконструкције трга укинути су сви трамваји који су ишли преко Булевара (редовне линије 6, 7, 12 и 14) и то зато што не могу да иду до централног депоа на Новом Београду, па су уместо њих убачени привремени аутобуси.

Неко би можда рекао: „У чему је проблем? Једна врста возила замењена другом!” Али, управо у томе је и цака. Јер, док су трамваји ишли средином Булевара, аутобуси који су их наследили крећу се коловозним тракама које користе аутомобили и редовне аутобуске линије. А то значи додатна саобраћајна гужва на ионако крцатом Булевару. Ово оптерећење нарочито се осети на делу од Вуковог споменика ка Устаничкој јер у редовним околностима на том потезу готово искључиво возе трамваји, а не аутобуси.

– Већ у суботу ујутру било је јасно шта нас чека у наредних месец дана, колико су најавили да ће измене да трају. Штета што нисам имао камеру да снимим реакцију људи. Половина путника избезумљено је стајала и чекала на трамвајској станици. Други им довикују да не чекају ту, да трамваја више нема и да пређу на тротоар уз који стају привремени аутобуси. Део ових што је чекао на трамвајском стајалишту прешао је, други су наставили да терају по своме иако им изнад главе пише да је станица тренутно укинута – наводи читалац Никола Томић.

И наши репортери јуче су се уверили у ово. Четири дана откако је уведен нови режим јавног саобраћаја, житељи овог дела града и даље су били у недоумици где стају аутобуси 6А и 7А. Тек када уоче гужву на делу тротоара, крене распитивање да ли је то нова привремена станица. Неке од таквих тачака су део тротоара испред кафане „Орашац”, као и привремено стајалиште на углу Луке Вукаловића и Булевара.

Када је реч о аутобусима који превозе на линијама 6А и 7А, то су соло возила и на срећу путника нису најстарија које поседују јавни превозници, већ помешано – и новија и старија. Оно што је за сада добро јесте што већина њих, а пре свега аутобуси на линији 7А, наилазе релативно често односно на три, четири минута. То је и разумљиво, ако се зна да су ови соло аутобуси наследили знатно веће трамваје и трамвајске приколице. Али, баш због додатног броја аутобуса у тракама на Булевару веће су и гужве и нервоза возача на овој саобраћајници.

Оваква ситуација, макар званично, требало би да потраје само до 5. априла јер до тада је орочена нова фаза радова на Савском тргу због које су и укинути трамваји.

Плус и минус

Још једна у низу великих измена у јавном превозу у претходних годину дана указује да су надлежни, а пре свих секретаријати за саобраћај и јавни превоз, преболели неке „дечје болести”, али и да настављају да праве старе грешке. Позитиван помак је што је коначно већина стајалишта на траси обухваћеној изменама прописно обележена, односно окачена су обавештења да ли је стајалиште привремено ван функције, као и то како су одређене линије преусмерене. Добра ствар је и давање мапе свих саобраћајних измена у виду додатка у штампи, а позитивно је и то што на привремене линије нису стављена најстарија возила које превозници имају, а што је раније била пракса. Али, главна мана и ових измена јесте што су надлежни са детаљним информацијама о крупним саобраћајним изменама изашли само дан уочи почетка њихове примене. А то, разумљиво, промакне радару многих грађана, због чега онда централне саобраћајнице преплаве гужве, нервоза и конфузија.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR