Kancelariji lokalnog ombudsmana grada Subotice obratio se roditelj slepog deteta jer u jednom od ugostiteljskih objekata u Subotici nije im bio omogućen i dozvoljen pristup u objekat sa psom vodičem.
Erika Tot Salai, lokalni ombudsman u Subotici, saopštila je da je na taj način ugostitelj direktno povredio odredbe Zakona o kretanju uz pomoć psa vodiča.
Tragom objave o događaju, "Blic" saznaje da je dete sa oštećenim vidom u pratnji odraslih osoba doživelo neprijatnost u više ugostiteljskih objekata, ali i da "zaposleni nisu imali nameru da ugroze prava osobe sa invaliditetom".
Nakon svega što se dogodilo žalili su se ombudsmanu na jedan od poznatijih kafe - restorana, dok su u drugi ipak bili pušteni uz izvinjenje i piće na račun kuće zbog propusta.
U tom objektu gde su brzo prepoznali svoju grešku, i da im je zaista žao zbog prvobitne reakcije.
- Na insistiranje da uđu sa psom naši radnici su grupu gostiju obavestili da ne možemo da dozvolimo životinju jer služimo hranu. Pas je bio prilično velik, jednostavno nemamo uslova. Važno je da istaknem da je ta mlađa osoba, u pratnji nekoliko starijih, tek kasnije rekla da ima invaliditet, što se prvo nije moglo uočiti. Kada smo saznali tu informaciju, izvinili smo se, pustili da uđu sa psom, a račun je išao na našu kuću – kažu u jednom od ugostiteljskih objekata u kojem su čim su uočili grešku brzo reagovali i ispravili je.
Uz još jedno veliko izvinjenje, ugostitelji poručuju da “neke osobe sa invaliditetom jasno mogu da prepoznaju, a u ovom slučaju nije bilo sasvim jasno“.
- Zahvalni smo što je ombudsman svima nama ugostiteljima ukazao na ovu obavezu, vrlo je teško biti u toku sa svim propisima koji nas se direktno tiču.
Ombudsman Erika Tot Salai, poručuje da se „radilo se o nepoznavanju propisa koji reguliše ovu oblast, a ne o namernoj diskriminaciji“