Glas Javnosti

TURISTIČKE AGENCIJE SRBIJE: Nemoralno je da tražite odštetu zbog požara u Grčkoj!

Društvo
Autor:

Objektivno govoreći, ovde ne postoji osnov za povraćaj novca za neiskorišćene aranžmane jer svima je ponuđen alternativni smeštaj, rekao je za TV Prva direktor Jute Aleksandar Seničić povodom evakuacije turista sa Evije.

Nije Grčka u plamenu nego je Evija u plamenu, rekao je on.

"Ovo jeste požar biblijskih razmera ali u ovom trenutku ima hiljade požara svuda po Evropi i to nije ništa novo za ovo doba godine", ističe Seničić.

Napomenuo je da su naši turisti bezbedni.

"Svi su izmešteni iz dela koje je bilo ugroženo, mesto Pefki na Eviji gde je najveći deo naših turista boravio. Mi ne možemo da se ponašamo van situacije koji su diktirani od strane kriznog štaba koji organizuje na koji način će se dešavati evakuacija", napominje Seničić.

Nije to bila evakuacija nego izmeštanje turista i lokalnog stanovništva, kaže on.

"Svi turisti su izmešteni na vreme, nikome ništa nije stradalo i niko nije bio životno ugrožen", ističe.

Naveo je da su se turističke agencije ponele profesionalno.

"Treba organizovati sve to u teškim situacijama. Veliki deo njih je uložio svoja sredstva kako organizovao lokalne autobuse... Mnogi su izmešteni u drugu regiju omogućeno im je da nastave letovanje na drugim smeštajnim objektima", ističe direktor Jute.

Putnici koji su hteli da provedu ostatak letovanja na drugoj destinaciji nisu ugroženi, ali je istakao da agencije "ne mogu da izlaze u susret ljudima u ovom trenutku".

"Recimo nisu hteli da idu u ovu regiju nego drugu, nego su hteli negde drugde, avgust je, popunjeni su kapaciteti, i ovo je vanredna situacija", ističe on.

Seničić je napomenuo da razume ukoliko turisti ne žele da nastave svoje letovanje, ali da su oni u manjini i da je nemoguće je poslati autobus i organizovati prevoz za petoro ljudi, te "formalno-pravno to je jednostrani raskid ugovora od strane putnika i onda putnik mora da pokrije troškove svog povratka."

"Nije bilo naplate povratka sada, svi koji su želeli da se vrate su vraćeni poptuno besplatno kada je to bilo moguće izvesti", rekao je.

Agencija je mogla bez većih zakonskih ograničenja da prekine odmor putnika i rukovodeći se njihovom bezbednošću organizuje povratak u matičnu zemlju i tu ne
postoji mogućnost povraćaja novca na osnovu prekida odmora.

"Može i to da se desi ali nemoralno je da mi od Grka u ovom teškom trenutku tražimo povraćaj novca", navodi.

Kada se vrate sa letovanja, putnik može da podnese reklamaciju 15 dana po povratku, a agencija je dužna da odgovori u roku od 8 dana.

"Objektivno govoreći, ovde ne postoji osnov za povraćaj novca za neiskorišćene aranžmane jer svima je ponuđen alternativni smeštaj, što nije bila zakonska obaveza agencije", rekao je Seničić.

(Glas javnosti)

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR