Glas Javnosti


Tri greške koje treba da izbegnete kada komentarišete rad šefa

Društvo
Autor: Glas javnosti

Iako ste možda navikli da dobijate povratne informacije od svog menadžera, možda oklevate da ih vi date njemu. Uostalom, vaša šansa za povećanje plate ili unapređenje je u njegovim rukama.

Anketa koju je proveo AllVoices pokazala je da je 79 odsto zaposlenih pružilo povratne informacije svom poslodavcu. To nije učinilo 21 odsto jer su mislili da se one ionako neće uzeti u obzir, te su se plašili mogućih posledica.

Ipak, deljenje povratnih informacija sa šefom podstiče poverenje, otvorenu komunikaciju i rast celog tima. Ključno je da ih prenesete na pravi i profesionalan način.

Evo tri greške koje treba izbegavati kako biste svoju poruku preneli bez nepotrebnih sukoba.

Davanje povratne informacije iz vedra neba

Zamislite reakciju svog menadžera da mu negativnu povratnu informaciju iznesete iznenada, usred njegove prezentacije, tokom večere sa timom, ili na sastanku s važnim klijentom. Takvi postupci odražavaju nepoštovanje i nedostatak takta.

Time ne povređujete samo svog šefa, već i posao u celini. Baš kao i vi, vaš nadređeni zaslužuje da dobije povratnu informaciju u pravom trenutku i kroz odgovarajuće kanale.

Umesto da dozvolite emocijama u trenutku da prevladaju, sačuvajte svoje komentare za privatnu situaciju. Na primer, individualni sastanci (tzv. jedan-na-jedan) pružaju priliku da vi i vaš menadžer budete otvoreni jedno prema drugom. Pripremite beleške kako biste povratnu informaciju formulisali na konstruktivan način.

Pregledi radnog učinka su takođe odlična prilika. Osim što razgovarate o vlastitom napretku, možete podeliti mišljenje o tome kako vas menadžer može bolje podržati. Ne dajete povratnu informaciju da biste prikazali šefa u lošem svetlu – već kako biste im pomogli da unaprede svoje liderske veštine i izgrade jači radni odnos.

Ako mislite da problem treba odmah da se reši, zatražite sastanak. Na primer, možete reći: „Možemo li da obavimo kratak razgovor nasamo? Nedavna promena u načinu rada je uticala na moju produktivnost i voleo bih da razgovaramo o tome kako bih bio siguran da sam na pravom putu“.

Na ovaj način, vaš menadžer zna šta može da očekuje, a to pomaže da razgovor protekne smireno i iskreno.

Takođe, povratnu informaciju možete dati i nakon važnih događaja, kao što su završetak velikog projekta ili uvođenje novih alata ili politika.

Povratna informacija na ličnom nivou

Ako povratnu informaciju učinite ličnom, mašite njenu pravu svrhu. Time se narušavaju odnosi i stvaraju novi problemi, umesto da se nude rešenja. Zato nemojte praviti grešku da vređate svog šefa ili se fokusirate na njegov karakter.

Na primer, izbegavajte izjave poput: „Način na koji ste mi dali instrukcije učinio je da se osećam kao da me omalovažavate i da previše kontrolišete“.

Umesto da se fokusirate na osobu, usmerite se na posao ili projekat, i kako oni utiču na vas i tim.

Na primer, možete reći: „Kada su instrukcije previše detaljne, imam osećaj da nemam dovoljno prostora za samostalno donošenje odluka. Bilo bi mi od pomoći da imam malo više fleksibilnosti kako bih bolje obavljao zadatke, a pritom zadržao kvalitet“.

Na taj način niste završili izjavu samo negativnim uticajem njihovog ponašanja. Već ste ponudili i predlog sa jasnom koristi. Time vaša povratna informacija zvuči kao pokušaj saradnje, a ne kritike.

Uočavanje samo lošeg

Čak i najproblematičniji menadžeri sigurno su barem jednom uradili nešto dobro za vas ili vaš tim. Zato budite fer kada dajete povratnu informaciju svom nadređenom.

Istraživanje kompanije Galup pokazalo je da su menadžeri koji su dobijali pozitivne povratne informacije ostvarili skoro devet odsto veću profitabilnost u poređenju sa onima koji ih nisu dobijali.

To samo dokazuje da, baš kao i vama, i vašem šefu su potrebne reči priznanja kako bi ostao motivisan.


Prisetite se nedavnih postupaka vašeg šefa koji su vam podigli moral. Budite konkretni i iskreni kako bi se zaista osećali cenjeno. Možete koristiti tzv. „sendvič“ metodu: započnite pozitivnim komentarom, zatim pređite na negativan, i završite opet sa nečim pozitivnim.

Ali to ne znači da morate uvek koristiti istu tehniku. Uzmite u obzir faktore kao što su vaš odnos sa šefom, njegov stil komunikacije i hitnost situacije.

Ako situacija zahteva, možete biti direktniji, ali ostanite ljubazni i profesionalni.

Davanje povratne informacije nadređenom može biti nezgodno, ali je važn. Kako za njegov dobro, tako i za ceo tim.

Potrebno je imati uravnotežen pristup i izbeći uobičajene greške, kao što su impulsivno davanje komentara, unošenje ličnih stavova i isticanje samo negativnih stvari.

Dajte svom šefu prizanje za ono što je zasluženo, a konstruktivnu kritiku iznesite promišljeno i sa poštovanjem. Ne bojte se da započnete razgovor – i vaš glas je važan.

Glas javnosti / FO1S 

Pratite nas na našoj Facebook , Instagram , Telegram , Tiktok , Jutjub stranici, ali i na X nalogu.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR