Glas Javnosti

TEMPIRANA BOMBA NA ŽELEZNICI: U čijem je interesu da niko sedam meseci ne čuva pruge, ŠTO SE U ISTORIJI DO SADA NIKADA NIJE DOGODILO?

Društvo
Autor: Glas javnosti

Grupa dispečera "Infrastrukture železnice Srbije“ upozorila je da je od juna 2020. godine železnička infrastruktura u našoj zemlji bez čuvara što se, kako su izjavili za Glas javnosti, u istoriji železnica Srbije do sada nije dogodilo.

Upozoravaju da su time putnici, zaposleni u železnici i ostali građani svakodnevno izloženi brojnim bezbednosnim rizicima, uključujući i one opasne po život. Za to vreme u rukovodstvu železnica ćute.

Naime, juna 2020. godine istekao je ugovor privatnoj firmi „VIP sekjuriti“ koja je do tada obavljala usluge obezbeđenja objekata Društva, a druga firma nije angažovana, objasnili su dispečeri koji nisu želeli da objavimo njihova imena, a čiji identitet je poznat redakciji. To znači, ističu, da nema adekvatnog obezbeđenja ni na najrizičnijim mestima kao što su železnički tuneli i mostovi, ali opasnosti prete i na samim prugama i stajalištima koji su, dodaju, takođe neobezbeđeni.

Dispečeri ističu da su im se i mašinovođe žalile da u tunelima i na mostovima nailaze na migrante i druge građane koji tu prolaze, pa čak se i zadržavaju, čime dovode u opasnost svoje i živote putnika. Neretko, kako navode naši sagovornici, mladi ljudi na železničkim mostovima pišu grafite, lepe plakate, snimaju „selfi“, prave žurke i pijanke na pruzi, a neki su kvadovima prelazili preko savskog železničkog mosta.

Poseban rizik po živote ljudi predstavlja činjenica da je na pruzi visokonaponska mreža od 25.000 volti koja je opasna i bez direktnog kontakta osobe sa strujnim kablom. Ne treba, verujemo, podsećati na nesreće koje su se dešavale u raznim gradovima Srbije gde su, najčešće deca, penjući se na vagone, stradala ili doživela teške povrede od strujnog udara opasne po život.

Zbog toga što nema obezbeđenja na udaru je i imovina srpskih železnica, navodi grupa dispečera. Kradu se bakarni kablovi za signalizaciju, oprema od gvožđa, reflektori, što dodatno ugrožava bezbednost na našim prugama, otežava saobraćaj, pa vozovi neretko stoje, kažu naši sagovornici. Obijaju se, prema njihovim rečima, i kućice za čuvare odakle se odnosi sve: grejna tela, frižideri i ostalo što se tamo nalazi, tako da ni materijalna šteta nije zanemarljiva.

Na pojedinim mestima kao čuvari povremeno su angažovani invalidi radnici železnice, što nije rešenje problema, navode naši sagovornici i naglašavaju da poslove obezbeđenja na železnici treba da obavljaju posebno obučeni ljudi.

Prema podacima objavljenim na sajtu Akcionarskog društva "Infrastruktura železnice Srbije“, 17. juna 2020. godine pokrenuta je javna nabavka usluga čuvanja objekata Društva, a kao kriterijum je navedena najniža ponuđena cena. Rok za primanje ponuda bio je 17. jul 2020. Međutim, 11. avgusta postupak javne nabavke je obustavljen. U obrazloženju objavljenom na sajtu Društva navedeno je da je u roku dostavljena jedna ponuda i da je komisija utvrdila da je ponuđena cena previsoka i da „naručilac neće imati dovoljno sredstava za period vršenja usluge“, tako da je „ponuda ocenjena kao neprihvatljiva“. Novi javni poziv do sada nije objavljen.   

Kako bismo dobili pojašnjenja i zvanične informacije kompanije, obratili smo se pre nekoliko dana „Infrastrukturi železnica Srbije“ uputivši, kako su nam tražili, pitanja mejlom njihovoj službi za odnose sa medijima i zamolivši za hitne odgovore. Međutim, i pored toga što nam je obećano da će nam ubrzo biti odgovoreno, odgovore do danas nismo dobili.     

Podsetimo, 10. januara ove godine na pruzi na jugu Srbije, kako su preneli mediji, izbegnuta je tragedija, odnosno sudar vozova, zahvaljujući prisebnosti dispečera koji je isključio struju na kritičnoj relaciji pošto je prethodno došlo do kvara na signalizaciji. Druga tragedija nije izbegnuta: sinoć je u Leskovcu voz pregazio muškarca koji je ostao mrtav na licu mesta. Iz tog grada još jedna uznemiravajuća vest koju, uz fotografiju i napomenu da se na pružnim prelazima u tom području kvare mehanizmi i signalizacija, prenosi Jugmedia: na prelazu u Leskovcu prolazi voz, a rampa nije spuštena! Srećom, vozači su bili oprezni i na vreme zaustavili vozila ispred rampe. Fotografiju je juče zabeležio neko od građana, svedoka situacije i prosledio je tom portalu, uz komentar „Dokle više?“.   

Koliko su naše pruge bezbedne, zaključite sami.

 

 

 

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR