I pored toga, većina vozača ne smatra da su njihova vozila „stara” – 44% navodi da njihov automobil „više nije nov, ali nije ni star”, navodi se u istraživanju.
Istraživanje, zasnovano na odgovorima više od 1.700 članova MOL Move programa lojalnosti iz Srbije, Mađarske, Češke, Slovačke, Rumunije i Slovenije, ispitivalo je navike u održavanju automobila i stavove prema premium gorivima.
Zvanična statistika EU pokazuje da prosečna starost vozila iznosi 15 godina u Mađarskoj, 15,5 godina u Rumuniji, 15,1 godinu u Slovačkoj i 16,2 godine u Češkoj. Međutim, lične procene vozača u svim ovim zemljama znatno su niže, što ukazuje na to da mnogi vozači ili potcenjuju ili ignorišu stvarnu starost svojih automobila, pokazalo je istraživanje.
Na primer, u Mađarskoj više od polovine ispitanika (54%) veruje da je njihovo vozilo i dalje novo ili barem nije staro – iako gotovo dve trećine (62%) vozi automobile starije od 10 godina. U Srbji, ispitivani korisnici MOL Move programa lojalnosti kažu daje prosečna starost njihvoih automobila 13,8 godina.
Istraživanje je takođe otkrilo da skoro polovina vozača u regionu ne planira da zameni svoje vozilo u narednih pet godina – bez obzira na njegovu starost.
Alarmantno je što je svaki deseti ispitanik (10%) naveo da trenutno ne može da priušti čak ni manju popravku, navodi se u istraživanju.
Po zvaničnoj statistici, prosečna starost automobila u Srbiji je veća od 17 godina. Uz to, studija sprovedena kroz MOL MOVE pokazuje da su vozači u Srbiji, u poređenju sa ostalima u regionu, najmanje u mogućnosti da izdvoje dodatna sredstva za popravku automobila.
Glas javnosti /N011S