Reklo bi se da su potrebe i jednih i drugih individualne, ali nauka se odavno uplela u ovakve odnose i uspostavljena su određena pravila za koja se zna da većini donose dobro.
Šta ljudi danas traže?
Ove godine objavljeni su rezultati velikog istraživanja upravo sa ciljem da se zaposleni izjasne i kažu za koga žele da rade. Tačnije, kakav mora da bude njihov nadređeni da bi se svrstao u kategoriju poželjnog.
Dominik Meklaflin je u okviru svoje studije obelodanio i rezultate ovog istraživanja. Za sve koji vole sistematizacije i traže preciznost, rezultati su jasno pokazali da većina zaposlenih visoko ceni ove četiri menadžerske osobine ili kvaliteta:
Najbolji savet
Pouzdanost ili poverenje je na prvom mestu na listi najtraženijih liderskih osobina. Ako ste menadžer u koga njegovi ljudi imaju poverenja, ako se uzdaju u vas iako ne znate sve i nemate uvek odgovor na svako pitanje, sigurno ste jedan od omiljenih. Sa vama ljudi žele da rade. I ne samo da žele, već su daleko produktivniji i spremniji da daju doprinos razvijanju posla. Može se reći da su na kraju i srećniji preneo /bonitet.com.
Po rečima Meklaflina, najbolji savet menadžerima je da svom timu otkriju ko se krije iza njihovog imena, zvanja i funkcije. „I, uvek je bolje da kažete ’nisam siguran, ali saznaću’, nego da dajete brze odgovore koji će se ispostaviti kao pogrešni“, napisao je Meklaflin.
Sa obe noge na zemlji
Zanimljivo je koliko ljudi visoko cene poslovnu atmosferu u kojoj je greška sasvim u redu i tretira se kao prilika da se uči, a ne prilika da se kažnjava. A, pre svega, ljudi cene kada drugi bez problema prizna da je pogrešio, da je čovek kao i ostali.
Ukratko, ovo istraživanje je potvrdilo da zaposleni izuzetno cene menadžere koji su ’sa obe noge na zemlji’ i koji su iskreni.
Takođe, ako kao menadžer javno priznate da je neki predlog odlična ideja, dobićete mnogo pluseva. Još ako pri tom namenite i nagrade za tvorce ovakvih ideja, bićete veoma visoko kotirani i poželjni kao menadžer. Preporuka je i da nagrade ne moraju da budu skupe ili ekskluzivne. Poklon kartice, ručak, plaćena edukacija ili podrška za unapređenje uradiće i veliki motivacioni posao.
Nesebičnost
Jedan od ključnih odgovora na pitanje ’Za kakvog menadžera želite da radite?’ je:
’Nesebičnog.’
Briga za ljude je neprocenjiva. Ako kao menadžer razmišljate o potrebama svojih ljudi, ako se istinski brinete da se kao pojedinci na najbolji način uklope u sistem, na pravom ste putu da vam vaš tim bude naklonjen i veran. Pride, ako ste istinski zainteresovani i za profesionalni napredak svakog člana tima, za obuke i edukacije, pokazalo se da će vam biti uzvraćeno i zadovoljstvom ljudi i dobrim poslovnom rezultatima. Šta vam više treba?
Samo otvoreno
Jedan od najboljih saveta koji možete dobiti je da uključite svoje ljude u proces odlučivanja što je više moguće. Ova vrsta otvorenosti, slušanja i uvažavanja mišljenja ljudi sa kojima radite, sazidaće odnos poverenja i videćete neverovatne pozitivne promene. Prvo što će izaći na površinu je zadovoljstvo zaposlenih što poslom, što vašim odnosom i atmosferom.
Najbolja vest je da se svi ovi pomenuti kvaliteti mogu svesno razvijati. Ne treba vam poseban talenat. Za početak vam treba da ih uvek imate na umu, svakog dana, celog dana.