„Rad vozača i vreme vožnje kontrolišu se na taj način što u komercijalnim vozilima postoje tahografi i kartica za svakog profesionalnog vozača koja evidentira vreme vožnje i pauze. Svaki vozač je obavezan da ima dnevne odmore, nedeljne odmore i odmore tokom vožnje", objašnjava Aleksić.
Novi Zakon o saobraćaju snižava starosnu granicu za profesionalne vozače - u autobus će moći sa 21 godinom. Aleksić ističe da je takvo rešenje u potpunosti usaglašeno sa direktivom Evropske unije 2003/59 i da se u Srbiji već godinama unazad sprovodi izuzetno kvalitetna obuka za profesionalne vozače.
Zarada profesionalnih vozača u Srbiji veoma visoka u odnosu na druga zanimanja.
„Profesionalni vozači su potrebni ne samo transportu nego i korisnicima usluga i privredi. U tom smislu, verujem da će Vlada Republike Srbije prepoznati obuku vozača kao važan deo obrazovnog sistema koji je potreban privredi i obezbediti određena sredstva za subvencionisanje obuke mladih ljudi", naglašava Aleksić.
Glas javnosti/P02S