Na prvoj sednici mere koje je posle vanrednog nadzora naložila republička prosvetna inspekcija s reči su počele da prelaze u dela.
Vanredni nadzor inspekcija je započela 22. maja, a već 29. maja prosvetni vrh je saopštio da je taj nadzor završen i da je predloženo da se direktorka škole Snežana Knežević, koja „Ribnikarom rukovodi od 2005. godine razreši dužnosti, kao i školski odbor koji upravlja školom.
Trebalo je da se imenuje privremeni organ upravljanja, što je i urađeno, ali i da se postavi vršilac dužnosti direktora osmoletke – što još uvek nije urađeno. Inspekcijskim zapisnikom dodatno je naloženo da se sprovede disciplinski postupak protiv pedagoga, psihologa i sekretara škole, što podrazumeva da oni budu suspendovani do okončanja tog postupka.
– Petog ili šestog juna formiran je privremeni organ upravljanja od pet članova. Već je održao jednu sednicu, na kojoj je postupano po merama republičke prosvetne inspekcije. Pokrenut je disciplinski postupak prema stručnim saradnicima i sekretaru škole i okončan je. Što se tiče razrešenja direktorke dužnosti razgovarali smo i sa njom i sa roditeljima učenika i zajedno došli do stava da je važno da se završi cela procedura završnog ispita. Uslovi za njeno razrešenje su se stekli. U skladu sa zakonom ministar prosvete može da donese rešenje o razrešenju direktora dužnosti godinu dana od kada se za steknu uslovi za razrešenje − razjasnio je Milan Pašić, pomoćnik ministra prosvete zadužen za osnovno obrazovanje.
Budući da je disciplinski postupak, kako je rekao, okončan, pitali smo šta je tim postupkom utvrđeno.
„Te informacije nisam dobio zvanično, već usmeno, tako da je najbolje da podnesete zahtev za pristup informacijama od javnog značaja“, odgovorio je Pašić, juče u Vladi Republike Srbije.
Na to je vršilac dužnosti ministra prosvete Đorđe Milićević podsetio da postoji radna grupa vlade koja se konkretno bavi Osnovnom školom „Vladislav Ribnikar”, da tom grupom rukovodi predsednica vlade, a Pašić je u toj grupi predstavnik Ministarstva prosvete.
„O svemu što bude doneto kao zaključak radne grupe bićete blagovremeno obavešteni. Nemojte imati dilemu, učinićemo sve što je u najboljem interesu učenika, naglasio je Milićević.
Iz klupa OŠ „Vladislav Ribnikar” ove godine izašlo je oko 140 osmaka, koji su kao i njihovi vršnjaci iz drugih osmoletki širom Srbije bili u obavezi da polože malu maturu da bi mogli da dobiju svedočanstvo o stečenom osnovnom obrazovanju i konkurišu za upis u željene srednje škole. Nakon tragedije koja se dogodila u ovoj kući znanja na beogradskom Vračaru, trećeg maja kada je učenik sedmog razreda počinio masovno ubistvo, Ministarstvo prosvete razmatralo je sve mogućnosti podrške osmacima ove škole na prelazu iz osnovnog u srednje obrazovanje. U dogovoru s roditeljima učenika osmog razreda odlučeno je da se malim maturantima „Ribnikara” na predstojećem upisu dodele podsticajni bodovi. Ukupan broj poena koje su ovi osmaci ostvarili na osnovu uspeha iz škole i na osnovu završnog ispita, biće uvećan za 30 odsto od broja bodova koji im nedostaju do maksimalnih 100 poena. Po tom principu ukupan skor važan za rangiranje i nastavak školovanja od, na primer, ostvarenih 90 poena porašće na 93, ili recimo od osvojenih 95 bodova postaće 96,5.
„Molba roditelja da se uvaže objektivne okolnosti u kojima su se našli učenici osmog razreda OŠ „Vladislav Ribnikar”, kao što smo im i rekli na sastanku Saveta roditelja kome smo prisustvovali s predstavnicima kabineta predsednice Vlade Srbije i drugih ministarstva, bila je racionalna i realna. Ministarstvo je uradilo analizu upisa učenika iz ove škole prethodne godine, i 41 osmak je upisao Treću beogradsku gimnaziju, od toga 28 bilingvalni smer, 13 đaka je nastavilo školovanje u Četvrtoj beogradskoj gimnaziji, tako da opterećenje srednjih škola na Vračaru nije veliko. Obraćali su nam se i roditelji drugih osnovnih škola na Vračaru da se i za te osmake uvaže povoljniji kriterijumi za upis, što smatramo da nije korektno ni u redu“, razjasnio je Pašić, inače i šef Republičke komisije za završni ispit, prijemne ispite i upis učenika u srednje škole.
Glas javnosti/P02S