Zbog korone težak je pristup kupovini polovnih vozila na zapadu, jer su i tamo skupa.
Prosečan Nemac, kažu stručnjaci, sada vaga da zadrži stari provereni automobil ili da kupi star dve do tri godine, jer su redovi za čekanje za pojedine nove modele i do šest meseci.
Nema više prevare s papirima, naročito za automobile ispod 2010. godine.
Svi će, bez obzira na stanje, biti procenjeni po katalogu Auto-moto saveza i to će poskupeti bar za 20 odsto, jer su, na primer, za automobile 2006. donošeni overeni računi na 500 do 600 evra, što je dvostruko manje.
- Svi smo čekali da početkom korone padnu cene automobila, međutim od prošle godine do danas, vozila permanentno poskuplju, a sad imamo još jedan dokaz za to, a to je da isporuka novih automobila usporena - kaže inženjer Jovan Radić, ekspert za uvoz vozila sa tržišta Evropske unije.
Rešenje postoji, onaj ko želi da kupi dobar, očuvan i servisiran automobil treba da ode do ovlašćenog uvoznika i kupi automobil iz sistema staro za novo. Time plaća nešto višu cenu, ali neće imati glavobolju zbog izduvnih gasova i garancije.
- Ja mislim da je najbolje da se kupi automobil koji je kupljen ovde u domaćoj prodaji kao nov auto, jer u tom slučaju dobijate njegovu celu istoriju, dobijate servisnu knjižicu znate gde je održavan i kako je održavan i to je mnogo bolja varijanta za kupovinu polovnjaka nego uvoz onih automobila iz inostranstva čiju istoriju ne znamo - ističe inženjer Dušan Cincar, automobilski analitičar.
Još jedna interesantna stvar, kažu eksperti. Uvoze se veoma luksuzni polovnjaci koji prelaze 50.000 evra. Na primer, njih je u poslednje vreme čak 30 odsto u ukupnom uvozu, jer se svi boje da će se do njih ovoga leta teško dolaziti.
Dažbine su sada manje za njih, a stari do pet godina sa evro 5 normom, mogu se lako naći po povoljnim cenama.
(Glas javnosti/Srbija Danas)