Dodaju da gradski prevoznik to neće moći sam da obavi, jer već godinama ne ulaže u sopstvene resurse i izgradnju komore za farbanje vozila.
Kako navode iz sindikata „Centar“, „Pravda“, „Sloga“ i Sindikata zaposlenih u javnom prevozu Beograda, zbog toga će taj posao biti poveren privatnim firmama, iako je procena da bi za ulaganje u kompletnu opremu, komoru i tehnologiju potrebnu GSP bilo potrebno oko 40 miliona dinara.
Iz sindikata kažu da bez obzira na to da li se nekome dopada plava boja ili ne, činjenica je da će uočljivost vozila javnog prevoza u tamno plavoj boji biti manja u odnosu na postojeću boju, što je naročito bitno za prigradske delove grada.
„S obzirom na najave gradonačelnika da se neće prefarbavati vozila starija od dve godine, to znači da ćemo u narednim godinama imati potpuno šarenilo na ulicama prestonice, jer će jedan broj vozila biti plave boje, drugi broj crvene u različitim nijansama, što sve udaljava javni prevoz od sistemskih rešenja čak i u ovom segmentu“, navode sindikati u saopšenju.
Oni smatraju da boja vozila javnog prevoza utiče na imidž grada i vizuelni identitet jedne prestonice i da se nigde se takve odluke ne donose preko noći i bez ikakvih konsultacija. Prema njihovoj oceni, potez gradonačelnika je „bežanje od rešavanja suštinskih problema kojima bi se omogućio bezbedan, pouzdan i efikasan javni prevoz građana Beograda“.
Glas javnosti /B09S