„Šansa za promenu zavisi od svih nas. Osmislite plan, budite realni i transparentni u vezi sa realizacijom i vremenom koje je potrebno da postignete ciljeve, implementirajte nove ideje i budite spremni. Kompanije apsolutno mogu da ostvare veliki profit ulaganjem u životnu sredinu i usudiću se da kažem, dodatno ga uvećaju tako što će doprineti kreiranju bezbednog, čistog i zdravog okruženja za generacije koje dolaze“ – poručila je Erin Brokovič, predsednica kompanije Brokovich Research & Consulting koja radi na eko – motivisanim projektima širom sveta.
Čuvena ekološka aktivistkinja prema čijoj pravnoj borbi za očuvanje životne sredine i javnog zdravlja je snimljen Oskarom nagrađeni film bila je specijalna gošća ekskluzivne konferencije za poslovnu zajednicu A1 Talk koja je okupila ove godine više od 150 vodećih kompanija i ekoloških stručnjaka u Silosima, jednom od simbola ekološki osvešćenog Beograda.
Foto: Printscreen brockovich.com
Blizu 70 odsto stanovnika Srbije smatra da je očuvanje zdrave životne sredine važnije od ekonomskog rasta, istaknuto je na konferenciji. Pojedini gradovi iz Srbije se svake godine nađu među najzagađenijim u Evropi i svetu, dok tokom letnjeg perioda sve češća pojava postaju poplave koje prouzrokuju značajnu materijalnu štetu i ugrožavaju živote.
Zabrinjavajući kvalitet vazduha, poplave i visoke temperature samo su deo posledica klimatskih promena sa kojima se suočavamo. Prosečna letnja temperatura porasla je za 2,4°C u odnosu na period 1961-1990, neki su od navedenih podataka.
„Nužno je da kompanije postave energetsku efikasnost kao prioritet, okrenu se održivim izvorima energije, cirkularnoj ekonomiji i transparentnim upravljanjem lancem snabdevanja. Podjednako važno je zalaganje za usvajanje jačih propisa u ovoj oblasti i motivisanje šireg društva na sprovođenje ekoloških praksi koje doprinose održivosti. Očuvanje životne sredine je zajednička misija. Samo zajedno, usaglašavajući svoje strategije i lokalne aktivnosti možemo postići željene rezultate i uticati na promene u većoj razmeri“ – istakao je Dejan Turk, generalni direktor A1 Srbija i A1 Slovenija.
Na globalnom nivou, od kompanija se očekuje da se aktivno uključe u rešavanje ekoloških i socijalnih pitanja, istaknuto je na konferenciji.
Glas javnosti/D01S