Glas Javnosti

RUPA BEZ DNA: U Železnicama Srbije još ne znaju gde su im desetine kilometara pruge od Ovče do Padinske skele!

Društvo
Autor: Glas javnosti

Tek povremena hapšenja nekog od direktora “Železnica Srbije”, često bez očekivanih sudskih epiloga, podsete javnost koliko je ovaj večiti gubitaš samo državna rupa bez dna, a ustvari sigurna kuća za partijske kadrove i carstvo korupcije.

 Još pre nekoliko godina javnost je saznala da će čak 800 kilometara pruge u Srbiji, zbog “nedovoljnog nivoa rentabilnosti i nepostojanja interesovanja za daljim korišćenjem biti ukinuto”, ali tu istu javnost još niko nije obavestio šta se tu dešava, jer ni nadležne službe u “Železnicama Srbije” nemaju precizne podatke o tome, iako je, kako saznaje Glas javnsoti, samo samo jedan kilometar opljačkane pruge između Jabučkog I Glogonjskog rita procenjen na vrednost od dva miliona evra!

Ne samo kompletne, već kako saznajemo, “Železnice Strbije” nemaju skoro nikakve dokumentacije o trenutnom stanju o mestu ukinute železnička pruge od Ovče do Padinske skele, nekada ukupne dužine od oko 40 kilometara. Takozvana “čelična mafija” je svakodnevno i  godinama čerupala ovu lokaciju, građani su to redovno to prijavljivali policiji ali ovi su se iz nekih razloga “pravili mrtvi”, sve dok i poslednja šina, dužine 25 metara sa spojnicama i  šrtafovima, nije pretopljena u pećima Železare Smederevo a novac od toga završio u ko zna sve čijim privatnim džepovima.

Odgovore na pitanja kako je tako nešto uopšte moguće, i pored svih državnih organa koji su to mogli da spreče, teško je proveriti u “Železnicama Srbije” jer i njihove službe kontrole o tome malo znaju, pa smo ih potražili u izvoru koji dobro poznaje zbivanja u beogradskoj policiji:

-Istina je da su građani redovno prijavljivali te lopove policijskom odeljenju Borča, koje pripapada stanici Plailula, baš kad su skidali šine, spojnice, šrafove i sa sve registarskim brojevima tablica kamiona pljačkaša, ali dalje postupanje je bilo stopirano sa nekog višeg mesta.  Mada se znalo da je to organizovana grupa, da šine seku na manje komade i odvoze na jedan otpad na Zrenjaninskom putu, čiji je vlasnik, koliko znam, kasnije preminuo. Dalje se to prevozilo, iz nekih razloga, na jedan otpad u opštinu Opovo, da bi se odatle prebacivalo u Železeru Smederevo i tu konačno pretopilo. Ta pljačka je trajala mesecima, godinama jer se radi o velikm količinama i policija je sve znala, ali neko iz državnih vrhova nije dozvoljavao da se to spreči, - objašnjava izvor Glasa javnosti dobro upoznat sa radom beogradske policije.   

Podsećanja radi, to je bila železnička koja se od paliluskokog naselja Ovča prostirala preko Jabučkog i Glogonjskog rita, da bi preko nekadašne šećerane PKB-a vodila do Padinske skele, a  prvenstveno je koristio agrogigant PKB za prevoz poljoprivrednih mašina, pšenice i kukuruza.  Takođe, javnost je delimično saznala i za incident koji se desio na ovoj pruzi kada je zamalo izbegnuta železnička katastrofa kod Ovče. Naime, teretni voz, koji je prevozio butan gas, izleteo iz šina jer su lopovi odneli deo pruge pre toga! Istina, policija je tada uhvatila na delu kradljivce pruge, ali se ne zna da li su i kada za to delo sudski procesuirani.

Da, da ne zaboravimo,  “Železnice Srbije” su tada izdale i sopštenje da će na zahtev “upravljača na putu” JP „Putevi Srbije“ biti formirana komisija…

I tako se, i dan danas, upravlja “Železnicama Srbije”, a očekuju da će i dalje tako.

(Glas javnosti)

 

 

 

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR