Glas Javnosti

Pruge su nam stare i po 50 godina! Za godinu dana iz šina iskliznula 194 teretna voza

Društvo
Autor: Glas javnosti

Od januara 2022. godine na srpskim prugama iskliznula su 194 teretna voza, od kojih 26 onih koji su prevozili opasne materije, pokazuju podaci preduzeća "Srbija kargo".

"Najčešći uzrok iskliznuća su nedostatak kolosečnog pribora koji ostvaruje vezu između šina i praga - proširenje koloseka, truli i deformisani pragovi, istrošena glava šine", navode u "Srbija kargo", a prenosi Blic.

U 2020. godini bilo je ukupno 70 iskliznuća, u 46 slučajeva iskliznuli su vagoni, dok su ostalo lokomotive. 

U 2021. godini bilo je 65 iskliznuća, a od tog broja 37 se vezuje za vagone. 
 
U 2022. godini bilo je ukupno 59 iskliznuća, od čega su 39 vagoni, a ostalo lokomotive, pokazuju podaci "Srbija kargo". 
 
Nenad Stanisavljević iz "Infrastrukture železnice Srbije", naveo je za Politiku da uzroci akcidenata mogu da budu stanje voznih sredstava, prekomerna količina tereta u vagonima, neispravne cisterne, brzina kojima se kretao voz, subjektivni faktori i stanje železničke infrastrukture, a praksa godinama pa i decenijama unazad pokazuje da ovakvi slučajevi najčešće budu rezultat sadejstva svih ovih uzroka.
 
Prema njegovim rečima, kroz Srbiju prođe oko 5.500 vozova koji prevoze opasne materije i oni čine oko 10 odsto celokupnog železničkog robnog transporta u Srbiji.
 
Istrage o akcidentima na železnici, kojih je bilo više u poslednjih mesec dana, još traju i čekaju se njihovi rezultati.


Dodao je da smo do 2012. imali veoma loše stanje železničke infrastrukture i da je za poslednjih desetak godina ono prilično promenjeno jer je modernizovano 780 kilometara i izgrađeno oko 100 kilometara pruga u Srbiji.
 
Stanisavljević je rekao da je brzina vozova na polovini naših pruga ispod 60 kilometara na sat, a na 750 kilometara vozovi idu brzinom do 30.
 
"To je stvarnost i nije je lako promeniti preko noći, a da nije doneta strateška odluka na nivou države da se krene u obnovu železnice i modernizaciju železničkog saobraćaja, čini se da bi oni bili pred gašenjem", ocenio je on.
 
Napomenuo je da je životni vek pruga 25 godina, a da kod nas ima i onih koje su izgrađene pre 100 godina i da nisu remontovane, te da se zbog lošeg stanja pruga brzine na njima smanjuju i prilagođavaju uslovima na određenim deonicama.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR