Glas Javnosti

Projekat renoviranja stanice u NS dodeljen firmi sa gazdaricom iz ugostiteljstva?!

Društvo
Autor: Glas javnosti

Čini se da samo u Srbiji projekte renoviranja objekata kao što je Železnička stanica i peroni u Novom Sadu, može da dobije firma čija je većinska vlasnica u to vreme bila i gazdarica ugostiteljskog preduzeća, a sada je posao proširila i na frizersko-kozmetički salon!

Naime, kako je objavio Forbes Srbija, posle uvida u dokumente koje je objavila Vlada Srbije o rekonstrukciji nadstrešnice u Novom Sadu, koja se 1. novembra obrušila i ubila 15 ljudi, "kompanija Starting odgovorna je za projekat renoviranja stanice Novi Sad i perona". To je u dopisu 3. novembra 2021, upućenom Nebojši Šurlanu, tadašnjem direktoru Infrastrukture Železnice Srbije, napisao konzorcijum kineskih kompanija CRIC i CCCC.

Forbes Srbija je naveo, pozivajući se na dokumenta koja je na svom sajtu objavila Vlada Srbije, da je "direktor Šurlan posle nedelju dana odgovorio je da "nakon uvida u dostavljenu dokumentaciju, investitor Infrastruktura železnice Srbije konstatuje da nema primedbe i daje saglasnost na predloženog podizvođača Konzorcijum kompanija Starting doo Beograd za renoviranje stanice Novi Sad i perona"".

Od ubistva 15 ljudi u Novom Sadu, mnogi stručnjaci upoznati sa projektom renoviranja ove železničke stanice pitali su šta je "sa odgovornošću "Startinga"", čiji direktor je Nikola Trivić, koji je ujedno suvlasnik 30 odsto firme, dok je većinski vlasnik Ljiljana Tripković sa 70 odsto udela u vlasništvu. Ni jedno od njih nije među onima kojima je pre nekoliko dana produžen pritvor, a novosadsko Više javno tužilaštvo se do sada nije oglasilo ni da li su Trivić i Ljiljana Tripković saslušani u vezi sa rekonstrukcijom nadstrešnice. Iako su pominjani u javnosti, vlasnici Startinga se još nisu oglasili.

Kako stoji u portfoliju kompanije oni su od 2021. do 2022. godine radili "projekat arhitekture rekonstrukcije, dogradnje i adaptacije stanične zgrade na železničkoj stanici Novi Sad". Inženjer geologije Zoran Đajić koji je bio angažovan kao nadzornik za kamen na projektu, prethodno je za medije pričao da je on na probleme koje je primetio tokom rekonstrukcije stanične zgrade upozoravao ovu firmu, ali da su oni tražili od njega da dozvoli "da se radi onako kako bi oni hteli". Nakon toga je otkazao ugovor sa firmom, rekao je za Insajder. Čudno mu je bilo, naveo je Đajić, što ga je kao konsultanta angažovala upravo firma "Starting", a ne resorno ministarstvo ili JP "Infrastruktura Železnice Srbije". Na njegove izveštaje prvo je trebalo da reaguje nadzorna firma "Utiber" koja je trebalo da od firme "Starting" zatraži da skine ploče i proveri podlogu. To se nije desilo.

Milijarde za državne poslove Ova firma je, inače, od 2014. pa do ove godine dobila više vrednih poslova od različitih institucija. Bila je deo grupe izvođača koji su dobili posao vredan 36 miliona dinara na obnovi Univerzitetskog kliničkog centra Srbije u Beogradu. U više navrata "Starting" je sprovodio građevinske i zanatske radove na ovom kliničkom centru. Posle toga dobija posao izvođenja radova na izgradnji saobraćajnice Patrijarha Pavla u Beogradu u kom je prva faza vredna više od dve milijarde dinara, kao deo grupe izvođača među kojima je i "Ras Inženjering". Osim toga, ponovo je zajedno sa "Ras Inženjering", na izgradnji podzemne garaže u Beogradu. Za ovaj posao grupa izvođača dobila je više od 800 miliona dinara.

U opštini Svilajnac "Starting" je sa drugim izvođačima sanirao viseći most preko Zapadne Morave, a isto je rađeno i u Čačku. Sa drugim firmama, među kojima je i "Ras Inženjering", "Starting" je radio na pruzi Beograd-Batajnica-Šid i Bulevaru umetnosti na Novom Beogradu. Kako je navedeno u portfoliju firme, "Starting" je bio angažovan i na izgradnji zgrada u okviru "Beograda na vodi".

Ovako važne poslove, trebalo bi da rade renomirane firme, čiji inženjeri i radnici su se već dokazali na projektima. U Srbiji je taj posao dodeljen kompaniji koja nije baš poznata u javnosti, i čiji je osnivački ulog 2008. bio 40.055 dinara. I ne samo to, većinska vlasnica kompanije kojoj je dodeljen posao od nacionalnog značaja na brzoj pruzi Beograd - Subotica, u to vreme je bila gazdarica preduzeća "Laganini", za koje je u Agenciji za privredne registre navedena delatnost "restorani i pokretni ugostiteljski objekti". Ko je bio angažovan za topli obrok radnicima koji su renovirali Železničku stanicu u Novom Sadu, nije poznato.

Zna se, međutim, da je početkom ove godine završena rekonstrukcija Železničke stanice u Novom Sadu, a skoro u isto vreme Tripković se povukla iz ugostiteljskog posla.


Možda je razlog prebacivanja kompletnog vlasništva u "Laganiniju" i to što je Ljiljana Tripković 7. jula prošle godine otvorila i Felicita Bellville Beauty Corner, frizersko-kozmetički salon, "prepoznatljiv po tretmanima za oporavak kose, kao i ruskom manikiru".

I zaista, svako ko ima preduzetničkih sposobnosti treba i time da se bavi. Svako ceni dobrog kuvara, konobara, frizerku ili kozmetičarku. Na vlasti je, međutim, da nađe stručne firme za poslove od nacionalnog značaja da se objekti ne bi urušavali i ubijali građane. A samo "šminkanje" može da odradi bilo ko.


Glas javnosti /D04S 

Pratite nas na našoj Facebook , Instagram , Telegram , Tiktok , Jutjub stranici, ali i na X nalogu.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR