Prema novoj studiji, većina nastavnika veruje da učenici koriste aplikacije koje podržavaju veštačku inteligenciju i da one umesto njih rade školske zadatke.
Istraživanje obrazovne tehnološke komapnije RM Tehnolodži pokazalo je da dve terćine nastavnika veruje da redovno dobijaju na uvid radove koje je uradila veštačka inteligencija, a otprilike jedan od deset profesora (9%) priznaje da ne može razlikovati rad koji je radio učenik ili veštačka inteligencija.
Sam princip upotrebe veštačke ineteligenije za pomoć oko školskih zadataka, predstavlja veliku zabrinutost. Velika zabrinutost je da sami učenici mogu koristiti AI za varanje. Više od trećine profesora priznaju da učenici vise znaju o veštačkoj inteligenciji nego oni sami.Foto:pixabay
Prema anketi, vise od 68% učenika veruje da dobijaju bolje ocene zbog korišćenja veštačke inteligencije,a 49% kaže da bi zabrana veštačke inteligencije imala veoma negativan uticaj na njihovo učenje.
Mija Krofts, 17-godišnji student šestog razreda u Grinvud akademije u Birmigenu, redovan je korisnik veštačke inteligencije.
,,Što se tiče učenja, često koristim AI za online domaće zadatke, alate za ponavljanje, tako ako mi treba dodatna pomoć, a ne želim pitati svog profesora , aplikacije veštačke inteligencije su uvek tu kad mi trebaju,rekla je Mija.
Korišćenje AI u toku učenja, predstavlja pozitivu jer je uvek dostupna svima.Međutim neki učenici bi mogli steći zavisnost od prekomerne upotrebe iste.
Savetnica za digitalnu zaštitu Šarlot Ejnsli rekla je: “Mislim da je važno shvatiti da se veštačka inteligencija koristi svakodnevno,,.
Glas javnosti
30 min
36 min