-Poštovani, ne ispunjavate uslove za dobijanje novčane pomoći jer Vaši podaci nisu usklađeni sa podacima koje je u registar dostavio MUP, to je poruka koju su dobili brojni građani koji su ostali uskraćeni za svojih 30 evra državne pomoći u novčaniku.
Advokat Katarina Golubović, predsednika Jukoma kaže za Novu S da građani imaju pravo žalbe ukoliko im nije legao novac za koji su se prijavili:
- Vi možete da se žalite prvostepenom organu, koji obrađuje zahtev, a to bi trebalo da bude Ministarstvo finansija. U žalbi iznosite da ste vi, u skladu sa određenim propisom poslali zahtev i da imate dokaze da ispunjavate uslove – imate prebivalište u Srbiji, punoletni ste… Na osnovu toga tražite da vam se usvoji taj zahtev. Ne može da bude puj-pike ne važi, jer se ovde radi o pravnoj državi. Radi se o tome da je ovo upravni postipak koji je automatizovan, a zahtev je najverovatnije odbijen zato što je sistem zakazao“, kaže Golubović i dodaje da postoje primeri ljudi koji su se za neke slične zahteve ranije neometano prijavljivali.
Napominje da postoje načini da vi dokažete da ispunjavate uslove, samo što je potrebno da uložite još jedan korak.
-U suštini, to možemo da gledamo u sklopu zakona i opštem upravnom postupku, a rokovi bi tu trebalo da traju do 60 dana. Ono što može da uradi eUprava, ili ko god je kreirao ovakvu vrstu prijave, je da omogući građanima da istim putem, eledktrnski, podnsu žalbu i da naprave uputsvo kako se to radi. Trebalo bi javno pozvati građane da se obrate ukoliko imaju pritužbe, kao što su javno pozvani da se prijave. To bi se smatralo dobrom upravom. Od države se očekuje da svoju grešku prizna i ispravi je na isti onaj način na koji je postavila sistem prijavljivanja“, predlaže ova doktorka prava.
Napominje i da bi u slučaju kada je sistem, po svemu sudeći, zakazao, sve trebalo da prođe ljudsku proveru.
(Glas javnosti)