- Inkluzija LGBT+ zajednice je problem koji nam je veoma važan. Mi u kompaniji IKEA uvek se zalažemo za što više ljudi. Mi želimo da se ljudi svih seksualnih orijentacija i rodnih identiteta osećaju kao kod kuće, ne samo u robnim kućama IKEA, već svuda. Kao brend koji vodi vizija stvaranja bolje svakodnevice za što više ljudi, osećamo odgovornost da se zauzmemo za inkluziju LGBT+ zajednice na radnom mestu i u društvu. Pod sloganom „Ljubav živi i izvan četiri zida.” želimo da pokažemo da je ljubav, bez obzira na to kakva je, suviše velika da bi stala između četiri zida. Privatan i udoban prostor idealan je da ljudi dele najintimnije trenutke, ali ljubavi je potrebno više prostora. Njoj trebaju ulice, priroda, razna mesta u kojima ljudi provode vreme zajedno – a ne da kriju osećanja koja imaju jedno prema drugom ili da se stide toga ko su - navodi se u saopštenju Ikee.
Ovakav stav Ikee razbesneo je onaj deo kupaca koji se protivi takvoj kampanju pa su se na mrežama pojavili i predlozi za bojkot Ikeinih proizvoda.
- E pa braćo i sestre obzirom da je ikea usred Srbije okačila zastavu lezbo pederske populacije i time pružila podršku uništiteljima porodice i ataku na ljudsku vrstu uopšte DUŽNOST NAM JE bar da bojkotujemo i nikada ništa ne kupujemo kod njih - napisao je jedan od korisnika Fejsbuka.
Ikea je navela i šta je cilj ove kampanje:
- Pružamo jednake mogućnosti tokom zapošljavanja i razvoja ljudi svih seksualnih orijentacija i rodnih identiteta.
- Smernice Ingka Grupe o ljudskim pravima i jednakosti navode da svako ima prava na pošteno ophođenje i jednake mogućnosti bez obzira na seksualno opredeljenje ili rodni identitet.
- Naš Kodeks ponašanja i naš Standard o jednakosti obezbeđuju da na našim radnim mestima nema diskriminacije, uznemiravanja i neprijateljstava. Naši IWAY standardi – IKEA način rada sa dobavljačima – definišu zahteve za poštovanje ljudskih prava i uključuju usredsređenost na seksualnu orijentaciju i rodni identitet.
- IKEA Srbija je istupila s podrškom zakonu u pripremi koji prepoznaje istopolne veze
Da li će ova kampanja uspeti da pokoleba buduće kupce u nameri da pazare svoj nameštaj baš tamo još uvek nije poznato, ali dobar deo konzervativnog dela već planira da nastavi bojkot ove kompanije.
(Glas javnosti)
3 min