Glas Javnosti

POSEBNE ŠKOLE SA POSEBNIM PROBLEMIMA: Kako SADA objasniti deci da NE SMEJU DA SE GRLE?

Društvo
Autor: Glas javnosti

Zbog korona virusa početak nastavne godine je za škole u Srbiji, prosvetne radnike, učenike i roditelje ujedno bio i svojevrstan ispit, prvo gradivo koje treba savladati. Za škole koje pohađaju učenici sa smetnjama u razvoju ovaj zadatak je složeniji i specifičniji.

Zbog toga je u Ministarstvu prosvete održan i poseban sastanak sa predstavnicima tih škola. Istraživali smo kako tamo funkcioniše nastava u uslovima epidemije.

Školu za oštećene sluhom – nagluve “Stefan Dečanski” u Beogradu pohađaju i deca sa smetnjama u razvoju. U okviru škole postoje rana intervencija (koja podrazumeva rad sa decom uzrasta od šest meseci do tri godine i sa njihovim roditeljima), zatim predškolske grupe, osnovna i srednja škola. Preduzimaju se sve neophodne mere u prevenciji kovida 19, kaže direktorka škole Leposava Petrović. Napominje da su prihvatili model neposrednog rada u školi, a svega desetak od ukupno 250 učenika iz zdravstvenih razloga pohađa onlajn nastavu.

Prednost je što, zbog individualne nastave, u odeljenju ima najviše osam učenika. Uz fizičko vaspitanje, i iz nekih drugih predmeta nastava se ponekad održava u školskom dvorištu. Posebno je otežana komunikacija sa decom oštećenog sluha, zbog čega nastavnici koji rade sa tim učenicima nose maske koje su providne u regiji usana i vizire.

Gotovo svi učenici nose maske, ali manji broj njih, iz zdravstvenih razloga, i uz potvrdu lekara, ne nosi maske. Ista je situacija i u Osnovnoj školi za decu sa lakom, umerenom mentalnom ometenošću i autizmom „Anton Skala“. U toj obrazovnoj ustanovi posebne mere zaštite od korona virusa podrazumevaju i zabranu ulaska u objekat škole svima, osim učenicima i zaposlenima. 

Direktorka škole „Anton Skala“ Nataša Selić Stanković ukazuje da je deci kojoj je ranije uz mnogo uloženog truda i vremena objašnjavano da treba da postanu otvorenija prema drugima, sada još teže objasniti da ne smeju jedni drugima da prilaze, da treba držati distancu.

Gotovo svi učenici od prvog do četvrtog razreda nastavu pohađaju u školi, dok u višim razredima oko polovina pohađa nastavu na daljinu. Ona se, prema rečima naše sagovornice odvija prema individualnom obrazovnom planu i prilagođena je svakom učeniku, uz redovnu komunikaciju i dogovor između nastavnika, đaka i roditelja i korišćenje odgovarajućih onlajn platformi.

Svi se nadaju da će korona brzo proći i da će zagrljaji ponovo biti deo naše svakodnevice. 

(Glas javnosti)

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS



KOMENTAR