Glas Javnosti

POJEDNOSTAVLJENJE ZDRAVSTVENIH USLUGA! Zakazivanje pregleda, uputi, recepti na KLIK

Društvo
Autor: Glas javnosti

Uputi, recepti i bolovanja, zakazivanje pregleda, laboratorijskih analiza i radiološke dijagnostike, kao i sve druge zdravstvene usluge biće u naredne četiri godine u potpunosti dostupne na klik građanima Srbije.

Svaki pacijent imaće jedinstveni elektronski zdravstveni karton, sa svim ličnim zdravstvenim podacima, u koji će uvid imati lekari koje posećuju, što će ubrzati put kroz zdravstveni sistem, navodi se u saopštenju.

U narednom periodu će, navodi se, biti obučeno i 100.000 zdravstvenih radnika za pružanje elektronskih usluga.

To će biti omogućeno zahvaljujući zahvaljujući Programu digitalizacije u zdravstvenom sistemu Republike Srbije za period 2022–2026, koji je na predlog Ministarstva zdravlja usvojila Vlada Srbije.

Program predviđa sveobuhvatnu digitalizaciju procedura i umrežavanje ustanova u državnom, vojnom i privatnom zdravstvu u jedan sistem, kroz dalji razvoj Integrisanog zdravstvenog informacionog sistema (IZIS). Takođe će unaprediti rezultate lečenja, smanjiti liste čekanja, nepotrebno ponavljanje analiza, vraćanje kod lekara opšte prakse po nove upute.

Sa istim ciljem, uspostavljen je portal eZdravlje, a u narednom periodu će, navodi se, biti obučeno i 100.000 zdravstvenih radnika za pružanje elektronskih usluga. Među više od 20 elektronskih servisa koje će razvijati Ministarstvo zdravlja i druge institucije, nalaze se eUput, eBolovanje, kao i elektronsko praćenje izdavanja recepata i potrošnje lekova, imunizacije, preležanih bolesti, nalazi, izveštaji i otpusne liste.

Takođe, među servisima se nalazi i razmena informacija među institucijama o rođenim i umrlima osobama, baze podataka o laboratorijskim analizama, radiološkim snimcima i genetskim informacijama. Uspešnom dijagnostifikovanju i lečenju doprineće obrada i analitika velike količine informacija uz podršku veštačke inteligencije.

Ideja je i da se doktorima specijalistima omogući da izdaju upute za dalje lečenje, čime bi broj nepotrebnih vraćanja pacijenata kod lekara opšte prakse bio smanjen za gotovo 10 miliona godišnje, odnosno sedam dnevno po lekaru. Takođe, većim korišćenjem telemedicine, svaki lekar bi tokom godine smanjio broj pregleda u ordinacijama za 1.100 što bi značajno rasteretilo sistem, smanjilo gužve i učinilo zaštitu dostupnijom.

BONUS VIDEO: Kako da tužite trgovce zbog prevare


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR