Glas Javnosti

POČINJE PRIJAVA ZA ZAMENU STARIH DIZEL AUTA: Država daje PARE za kupovinu novog ili polovnog evro 6 vozila

Društvo
Autor: Glas javnosti

Prijavljivanje građana usledilo bi od kraja jeseni

Svi građani koji voze automobile na dizel sa motorom evro 1, 2 ili 3, a žele da ga zamene ekološki prihvatljivijim vozilom (evro 6), mogu svoj auto da daju na reciklažu, a od države će dobiti novčanu pomoć od 2.100 evra za kupovinu vozila sa motorom evro 6 i to od 1. januara naredne godine.

Naime, u oktobru bi trebalo da budu usvojeni kriterijumi kako za prijavu građana, tako i za reciklažne centre, a zatim će uslediti javni poziv, za one koji žele da učestvuju u procesu reciklaže vozila. Prijavljivanje građana usledilo bi od kraja jeseni, najverovatnije u novembru, a realizacija ovih subvencija kreće od 1. januara sledeće godine.

Najjednostavnije rečeno, svi koji svoj dizel auto predaju na reciklažu, bez obzira na njegovu vrednost, samo je važno da je evro 1, evro 2 ili evro 3 standard, u zamenu će dobiti subvenciju od 2.100 evra za kupovinu novog ili polovnog evro 6 automobila, bez obzira na starost i vrednost.

CENE POLOVNJAKA

  • "opel korsa" od 5.000 do 6.800 evra
  • "fijat panda" od 5.500 do 8.800 evra
  • "fića" od 6.490 do 9.300 evra
  • "folksvagen polo" od 7.500 do 9.000 evra
  • "opel astra" od 7.500 do 11.480 evra
  • "golf 7" od 10.750 do 15.600 evra

Ministar saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić podsetio je za Informer da je Vlada Srbije donela odluku da jednim delom finansira kupovinu novijih automobila kako bi se poboljšao kvalitet vazduha.

- Do oktobra bi trebalo da budu usvojeni kriterijumi kako za prijavu građana, tako i za reciklažne centre. Mi ćemo tada usvojiti kriterijume za reciklažne centre jer neko mora da reciklira vozila, onda sledi javni poziv da bismo odabrali ko će to da radi. Prijavljivanje građana usledilo bi odmah posle toga, od kraja jeseni, a realizacija ovih subvencija od 1. januara sledeće godine - kaže Vesić.

PREGAZILO VREME

Evro 1 od trideset leta

Automobili koji bi od naredne godine trebalo da budu reciklirani spadaju u zaista stara vozila, pa su ona sa standardom evro 1 proizvedena od 1992. do 1993. godine, evro 2 od 1996, a evro 3 od 2000. godine. Standard evro 4 je u zemljama Evropske unije stupio na snagu 2006. godine. Evro 6 važi za dizelaše proizvedene od 2014. godine.

Na taj način primera radi, će vas polovni "golf 7" proizveden 2015. godine, umesto 10.750 evra, koštati 8.650, pod uslovom da u vlasništvu imate stari dizelaš kog biste se odrekli.

Subvencije će biti date za zamenu 144.000 dizel vozila, dok evro 6 auto može da se kupi za oko 5.000-6.000 evra. Naravno, ukoliko želite malo veći, snažniji i auto sa boljom opremom, cena može značajno da skoči.

Inače, usvojeni "Program zaštite vazduha u Republici Srbiji" predviđa da se od 1. janura 2024. godine zabrani uvoz polovnih vozila sa standardima evro 3 i evro 4 emisionih gasova, a od 1. janura 2025. godine i standard evro 5.

Gla javnosti / E02S

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR