Glas Javnosti

Plata zavisi od brzine, a propisa nema NADMUDRIVANJE DOSTAVLJAČA I VOZAČA

Društvo
Autor: Glas javnosti

Pandemija koronavirusa uticala je da dostava robe postane tražen biznis. Dostavljači najčešće voze bicikl, kao najisplativije vozilo

Zbog neophodnih informacija, često gledaju u telefon, a njihova zarada zavisi od brzine i broja dostava. Na kome je da uredi naizgled nepomirljive interese vozača i dostavljača, zbog bezbednosti svih učesnika u saobraćaju?

Dele isti prostor ali svako ima svoju stranu priče. Pešaci i vozači se žale na dostavljače, ali i obrnuto.

Biciklima je mesto na biciklističkoj stazi. Kada je nema, dozvoljeno je kretanje po kolovozu, ali na najviše metar od desne ivice.


Kada plata zavisi od brzine, a propisa nema, na bezbednost se zaboravlja.  

"Nije regulisan saobraćaj ni trotineta, niti električnih. Za biciklističke staze ne odnosi se na bicikle sa motorom. Imamo sve više električnih bicikala, koji nisu obuhvaćeni propisima", kaže profesor dr Milan Vujanić sa Saobraćajnog fakulteta. 

I dostavljači između sebe znaju one koji propise ne poštuju, voze maksimalnim brzinama i kako kažu, nikome ne staju. 

"Mogu da se kreću i brzinama do 50 kilometara na sat. Kada treba da se zaustave veliki je problem. Putničkim vozilima koja idu do 50 na sat treba bar 20 do 25 metara da se zaustave, a zamislite tek biciklu ili trotinetu koliko metara je potrebno", objašnjava Vujanić.

Zbog svega toga ne čude sve češće vesti o oborenim dostavljačima, ali i tučama između dostavljača i vozača.

Stručnjaci kažu da su biciklisti, oni koji voze trotinete i pešaci, najranjiviji učesnici u saobraćaju. U saobraćaju, inače, nema pada bez posledica - prenosi rts

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR