Višegodišnji bum prodaje električnih vozila na nemačkom tržištu verovatno je pri kraju. Poskupela struja i povlačenje državnih subvencija pritom nisu jedini razlozi. Nemački stručnjak za automobilsku industriju Ferdinand Dudenhofer očekuje dramatičan pad prodaje e-vozila iduće godine na 362.000, sa 720.000 u 2022. To će značiti i prepolovljen tržišni udeo nnovih e-vozila, sa 27,8 na 14%.
Ključni faktori posrtanja prodaje su povlačenje nekih subvencija za nova vozila i enormno poskupljenje struje, rekao je Dudenhofer za DPA, prenosi sajt Politika. Centar za automotivna istraživanja (CAR), pak, prognozira prodaju 484.000 novih električnih vozila, sa tržišnim udelom od 21,3%. Savezna vlada iduće godine potpuno ukida subvencije za plug-in hibride, a za čisto električne automobile postojeće subvencije od 7.500-9.000 smanjuje na 4.500-6.750 EUR. Osim toga, fond za te subvencije je zaključen i prema proceni CAR biće ispražnjen krajem 2023. Od idućeg septembra država ukida i premije za službena vozila. Uz to, cena struje se skoro utrostručila od početka godine, a poskupljuje i proizvodnja baterija, upozorava Dudenhofer, prenosi portal Ekapija.
Za razliku od vodećih tržišta e-automobila, Kine i SAD, Nemačka kaska u transformaciji saobraćajnog sektora, dodao je ekspert. On predlaže da država premije za inovacije isplaćaje duže nego što planirala. Oporavka teško da će biti pre 2025. i povećanjem proizvodnje litijum-jonskih baterija u Evropi, masovnijom proizvodnjom električnih vozila i pojeftinjenjem struje.