Ministarstvo prosvete saopštilo je danas da je i tokom učenja na daljinu neophodno da učitelji i nastavnici ocenjuju i prate napredovanja učenika.
Podsećaju da je ocenjivanje učenika regulisano Zakonom o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja i pravilnicima koji propisuju dve vrste ocenjivanja: sumativno (brojčano) i formativno.
Nadležni objašnjavaju da će u obrazovnoj praksi težište koje je do sada bilo na sumativnom ocenjivanju, u uslovima učenja na daljinu preći na formativno ocenjivanje. Sumativno je vrednovanje znanja učenika za određeno gradivo ili u određenom periodu na kraju neke celine i beleži se brojčano. Formativno je kontinuirano praćenje đačkih postignuća i aktivnosti sa jasnim smernicama za dalje napredovanje.
Formativno ocenjivanje na daljinu, po oceni prosvetnih radnika, može se bez većih poteškoća sprovesti i to na osnovu povratnih informacija koje će nakon praćenja TV lekcija i drugih obrazovnih sadržaja đaci slati učiteljima i nastavnicima.
Domaće zadatke, urađena vežbanja, sastave, eseje, projekte, prezentacije, crteže... učenici mogu dostavljati elektronskim putem, imejlom u inboks nastavnika, u okviru odabrane onlajn platforme ili „virtuelne učionice” za razmenu materijala.
Važno je da postoji svakodnevna komunikacija nastavnika sa učenicima jer to omogućava nastavnicima da prikupe što više podataka o tome kako učenici uče i dokle su stigli u savladavanju gradiva.
Za najmlađe đake, koji se još ne snalaze u komunikaciji onlajn, slike urađenih domaćih zadataka mogu slati roditelji. Svi pristigli sadržaji prikupljaće se u elektronskom portfoliju (e-portfoliju) učenika, ili će ih nastavnici evidentirati u svojim beleškama