Leči PMS, ciste, bolne menstruacije, promene na grliću materice i žensku neplodnost. Ovako zvuči jedna od reklama za "čudotvorne" preparate koji leče gotovo sve u najkraćem mogućem roku!
Pod etiketom "zdravo, čudotvorno i efikasno" proizvođači lažno promovišu razne proizvode, pa čak i lekove namenjene najmlađima.
Reklame poput "mast protiv reumatskih bolova stvarno deluje za 15 minuta", a "Sirup za kašalj 100 odsto ubija bakterije" su zabranjene.
Ne samo da se ovakvom reklamom obmanjuje javnost, već se krše i odredbe Pravilnika o oglašavanju medicinskih sredstava koji propisuje da reklamiranje lekova i medicinskih sredstava mora biti objektivno i da ne sme dovoditi ljude u zabludu.
Stručnjaci, ipak, tvrde da su dejstvo i način primene nekih preparata i lekova, koji se stalno reklamama preporučuju, prava nepoznanica i za vrsne farmacute i lekare, pa čak i za same biologe, jer se propagiraju "zdrave" biljke kojima se ni vrsta ne zna.
Stručnije o ovim proizvodima, ali i njihovim nuspojavama pričao je gost jutarnjeg programa Kurir televizije dr Aleksandar Stojanović direktor Doma zdravlja "Dr Milutin Ivković".
Stojanović je rekao da narod lakoveran, a da se za razne preparate ne konsultuje sa izabranim lekarom.
- Medicina postaje ozbiljan biznis, ogroman se novac vrti oko njene struke. Ljudi da bi pomogli svom zdravlju i poboljšali ga počnu da veruju mnogima, pa i u ono netačno. Poštovati svog izabranog lekara, iz bilo koje oblasti, nije baš u srpskoj tradiciji. Iako tvrdim da imamo dobru medicinu i zdravstvene ustanove. Kada sagledamo televizije, one žive od tih reklama. S obzirom na to da svi gledaju TV, pred neki gledan program 90% reklama budu vezane za medicinu. Tako se lako upecaju na neku priču, bez da konsultuju svog izabranog lekara - započeo je Stojanović.
Potom je komentarisao novonastale kreme, preparate, ulja koja podstiču rast grudi kod žena, iako je to jedino moguće kod estetskog hirurga:
- Prirodna lepota je najbolja i svaka osoba, a pogotovo žene, moraju da gledaju svoje godište. Nisam protiv korekcija, ali ne preterano. Ne postoji magični štapić, u ovom slučaju krema, koja će za 15 minuta rešiti sve vaše probleme. Vi da biste otklonili najobičniju prehladu potrebno vam je pet do sedam dana. U ovom slučaju krema i ostalih stvari, jedino je ključan profit. Pakuju kreme u malo pakovanje, a stave cenu od 50 do 100 evra, i tako ljudi krenu.
Glas javnosti / Espreso