Glas Javnosti

NOVA MODA - U ŠKOLU SAMO NA TROTINETU: Nikad više posla za ortopede, motociklisti masovo ginu na srpskim putevima, stradao i vozač trotineta

Društvo
Autor: Glas javnosti

Brzina i želja za dokazivanjem, glavni su uzroci smrti vozača motocikala i skutera. Srbija ove godine beleži i prvu saobraćajnu nesreću sa smrtnim ishodom vozača električnog trotineta. Veliki broj dece, i pored svega, hoće u školu samo na električnom trotinetu, stručnjaci savetuju - u školu samo pešice.

Od početka ove godine stradalo je 45 motociklista,  što je godišnji prosek, a tek je septembar upoziravaju stručnjaci. Situacija je toliko alarmantija, jer saobraćaj skoro da nije funkcionisao tokom dva meseca karantina. Mnogi voze kategorije motocikala za koje nemaju vozačku dozvolu, pa je i to jedan od problema koji se javlja u praksi, podvlače stručnjaci.

Sve ostetniji problem su i trotineti. Od kako je škola počela, krenula je i masovna upotreba električnih trotineta i svi bi hteli da ih voze. Za njih je potrebna obuka i veština, jer svakog dana u ortopedsku bolnicu na Banjici dolaze mladi ljudi, imaju povrde koje će trajno ostaviti posledice na njihov hod, pa je preporuka roditeljima da ih u školu šalju samo pešice.

- Neke države su u potpunosti zabranile upotrebu električnih trotineta u javnom saobraćaju, takva mogućnost se ne pominje kod nas, ali se zato vodi dilema da li oni treba da se kreću kolovozima ili trotoarima u nedostatku biciklističkih staza - navodi Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Prvi smrtno stradali trotinetista ima samo 16 godina. Vreme je da grad Beograd, gde je i najveća koncentracija ovog prevoznog sredstva, pod hitno, a ne kako je najavljeno do nove godine, reguliše trotinetima i odredi pravila što pre, poruka je stručnjaka. S druge strane dosta zagovornika ovog prevoznog sredsta, ističu prednosti trotineta - štedi novac, brzo se stiže, nema brige o parkingu.

 (Glas javnosti/RTS)

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR