Od početka ove godine stradalo je 45 motociklista, što je godišnji prosek, a tek je septembar upoziravaju stručnjaci. Situacija je toliko alarmantija, jer saobraćaj skoro da nije funkcionisao tokom dva meseca karantina. Mnogi voze kategorije motocikala za koje nemaju vozačku dozvolu, pa je i to jedan od problema koji se javlja u praksi, podvlače stručnjaci.
Sve ostetniji problem su i trotineti. Od kako je škola počela, krenula je i masovna upotreba električnih trotineta i svi bi hteli da ih voze. Za njih je potrebna obuka i veština, jer svakog dana u ortopedsku bolnicu na Banjici dolaze mladi ljudi, imaju povrde koje će trajno ostaviti posledice na njihov hod, pa je preporuka roditeljima da ih u školu šalju samo pešice.
- Neke države su u potpunosti zabranile upotrebu električnih trotineta u javnom saobraćaju, takva mogućnost se ne pominje kod nas, ali se zato vodi dilema da li oni treba da se kreću kolovozima ili trotoarima u nedostatku biciklističkih staza - navodi Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.
Prvi smrtno stradali trotinetista ima samo 16 godina. Vreme je da grad Beograd, gde je i najveća koncentracija ovog prevoznog sredstva, pod hitno, a ne kako je najavljeno do nove godine, reguliše trotinetima i odredi pravila što pre, poruka je stručnjaka. S druge strane dosta zagovornika ovog prevoznog sredsta, ističu prednosti trotineta - štedi novac, brzo se stiže, nema brige o parkingu.
U @ADP_ZiD_ nisu samo nabavili električni trotinet, oni su svoj napravili! Kažu da se brzo stiže, štedi novac, nema brige o parkingu, ni o koroni u transportu. Prava stvar za Evropsku nedjelju mobilnosti #MobilityWeek. Pročitajte cio tekst na ?https://t.co/DmmMFLvG1T pic.twitter.com/QLdGgUOTPV
— EU Info Centar (@euicmne) September 21, 2020
(Glas javnosti/RTS)