Glas Javnosti

MINISTARSTVO PROSVETE NAMENILO 20.000 EVRA ZA ŠTO VIŠE LAJKOVA NA FEJSBUKU, JUTJUBU, INSTRAGRAMU I TVITERU!  

Društvo
Autor: Glas Javnosti

Krajem prošlog meseca Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja raspisalo je javnu  nabavku za podizanje popularnosti na društvenim mrežama kako bi na udarnim društvenim mrežama, kao što su Fejsbuk, Jutjub, Instagram i Tviter, kako bi povećali broj pratilaca i pozitivnih komentara, tzv. lajkova, za šta je iz budžeta namenjeno čak 2.300.000 dinara!

 

Na zvaničnom sajtu Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja navedeno je da je 19. maja raspisana javna nabavka za „praćenje naloga i komunikacija na društvenim mrežama“, da bi se to u konkursnoj dokumentaciji preciziralo da je „naručilac započeo intenzivniju komunikaciju sa javnošću putem društvenih mreža (Fejsbuk, Jutjub, Instagram, Tviter), a u cilju boljeg informisanja javnosti o benefitima koje donose reforme u oblasti obrazovanja i povećanja vidljivosti rada naručioca (ministarstva)“.

Takođe, u konkursnoj dokumentaciji se navodi i koliko im je posebno bitno povećanje broja pozitivnih reakcija, primenjujući i “bustovanje”…

“U javnu nabavku ulazi i savetovanje po potrebi naručioca i pomoć u kriznim komunikacijama, privlačenje i povećanje broja pratilaca, povećanje broja pozitivnih reakcija, monitoring i pružanje statističkih podataka i saradnja sa uticajnim osobama na društvenim mrežama, kao što su blogeri i tviteraši. Naloge na društvenim mrežama neophodno je da ponuđač redovno održava, kreira postove i po proceni ih bustuje “- navodi se u konkursnoj dokumentaciji.

Dobro upućeni u rad društvenih mreža ovde ukazuju na poslednje navedeni termin - bustovanje. Šta je bustovanje i čemu ono, zapravo, služi i zašto ga potencira naručilac iz Ministarstva prosvete?

Na dostupmim internet pretraživačima može se pronaći da je najkreće rečeno - bustovanje ono dugme (boost post) koje omogućuje više Facebook lajkova. Ovaj izraz vodi poreklo od engleske imenice the boost: povećati, povisiti i znači davanje nekoj objavi, postu ili reklami na ovoj društvenoj mreži veću vidljivost zato što ovako postovi stižu do mnogo većeg broja ljudi. Opet, najprostije rečeno, kako nam tumače upućeni u ove “internet merifetluke”, bustovanjem se, prvenstvenmo na Fejsbuku, povećava broj zahteva za lajkovima i veštačkom popularnošću!

U daljem delu konkurske dokumentacije navode da se od budućeg “izvođača radova” očekuje da poveća vidljivost naručioca, ali i da kontroliše komentare…

“ Ponuđač predlaže kampanje na društvenim mrežama za najvažnije aktivnosti naručioca i sarađuje sa partnerskim projektima na zajedničkim kampanjama. Ponuđač kontroliše komentare i postove naručioca” - navodi se u uslovima Ministarstva prosvete, uz dodatak da se očekuju i  izveštaji o uspešnosti urađenog posla.

Aktivisti na društvenim mrežama su ovu nabavku ministra prosvete, Branka Ružića, prilično surovo i cinično komentarisali u stilu da se ovakve usluge ne bi postidele ni poznate starlete tipa Stanije, Soraje ili Mace Diskrecije, ali zašto to radi čovek koji je na šelu srpskog obrazovanja.

Podsećanja radi, ovo i nije prvina u ministrovanju Branka Ružića, jer je on znao i prošle godine, u februaru 2020., dok je bio na čelu Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, da potroši i za trećinu više para na svoju virtuelnu popularnost. Tačnije, tada je “uložio” 3,3 miliona dinara iz budžeta za iste namene na društvenim mrežama, pa mu niko nije zamario od onih koji brinu umesto nas o državnoj kasi.

Možda i zato što još i neki ministri iz Vlade Srbije odvoje “malo crkavice” iz državne kase za takozvano „praćenje naloga i komunikacija na društvenim mrežama“. Može im se.

(Glas javnosti)

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR